محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از سیاست های دانشگاه در چند سال اخیر طرح آمایش ملی و ماموریت گرایی است به طوری که در این راستا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با آمایش وجود دارد و قرار بر این است که ماموریت دانشگاهها مشخص شود و هر کسی در حوزه مربوط به خودش کار کند.
وی ادامه داد: در واقع از این طریق میخواهیم از ظرفیتها و مزیتهای منطقهای استفاده کنیم و مراکز دانشگاه علمی کاربردی را به سمت ماموریتهایی که خودشان برای آن آمادگی دارند، هدایت و سوق دهیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی در ادامه در خصوص آموزش های مهارتی در این دانشگاه اضافه کرد: این دانشگاه همواره به نقش آموزشهای شغل محور در راستای افزایش تولید و اشتغال توجه کرده است و آمادگی خود را برای توسعه آموزشهای مهارتی در استان و تربیت نیروی کار اعلام میکند.
امید افزود: رویکرد دانشگاه در سال های اخیر پرداختن به بحث فناوری در کنار آموزش های مهارتی علمی کاربردی بوده و ارتقای کیفیت و مأموریت گرایی و هدایت مردم به سمت آموزش های مهارتی از برنامه های اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.
وی اظهار داشت: اشتغال در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور است که برای دولت بسیار پرهزینه بوده است و تلاش می کند این مشکل را حل کند، در این میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش های مهارتی قادر به حل مشکل بیکاری در کشور است،از این رو با گذشت زمان آموزش های مهارتی و استفاده از ظرفیت های محیط کار در این دانشگاه به شدت در حال اتفاق است.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: آموزشهای مهارتی نیازمند حمایت دولت است و دولت باید برای ایجاد انگیزه در آموزشهای مهارتی قسمتی از هزینههای این آموزشها را در مناطق محروم تأمین کند.
امید اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید سهم آموزشهای مهارتی به 30 درصد برسد که این الزام قانونی، نیاز به حمایتهای مادی و معنوی دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: بدون حمایت دولت، تحقق هدف برنامه در نظام آموزش مهارتی امکانپذیر نیست.
وی در خصوص شهریه این دانشگاه گفت: سال گذشته طرحی را به مجلس ارائه دادیم که در کمسیون آموزش مجلس تصویب شد و آن هم این بود که در رشته ها و مناطق خاص و برای شرایط ویژه 30 درصد شهریه را دولت پرداخت کند.
انتهای پیام/