رییس محیط زیست شهرستان خرمدره گفت: یک قلاده گرگ در شهرستان خرمدره ۱۱ رأس گوسفند را تلف کرد.

خسارت 55 میلیون تومانی در حمله گرگ به  آغل گوسفندان در خرمدرهسلطانی رییس محیط زیست شهرستان خرمدره در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ از تلف شدن ۱۱ رأس گوسفند توسط گرگ در محدوه حاشیه شهرستان خرمدره خبر داد و  گفت:در این حمله 4 گوسفند نیز به شدت آسیب دیدند .

وی با بیان اینکه این گوسفندان از نژاد قزل و چند قلو زا  بوده اند  افزود: خسارت حمله گرگ به این آغل حدود 50 تا  55 میلیون بر آورد شده است.

سلیمانی ادامه داد:وجود زباله، پسماند در حاشیه شهر و شکار بی‌رویه و  نبود تغذیه برای گرگ‌ها باعث شده آنها دریده شده و به داخل شهرها هجوم ببرند و با وجود اینکه محل حفاظ این گوسفندان 2 متر ارتفاع داشته ولی به دلیل نداشتن سقف  گرگ توانسته از این حفاظ بالا رود.

باقری رییس روابط عمومی محیطزیست زنجان  نیز با اشاره به اینکه  با توجه به آمدن فصل سرما  برخی از گرگ‌ها برای تامین غذا به روستاها  و حاشیه شهرها مراجعه می‌کنند، افزود: عدم توجه اهالی به هشدارها عاملی در زمینه افزایش خطر حمله این حیوانات به جوامع انسانی است.

وی به اهالی روستاها توصیه کرد از سپردن گله به خردسالان و افراد سالخورده خودداری کنند و افزود: به همراه داشتن سگ در کنار گله نیز خطر حمله گرگ به گوسفندان را کاهش می‌دهد.

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه نباید گله گوسفندان در تاریکی شب و صبح زود به چرا برده شود، عنوان کرد: باید محل نگهداری دام دارای شرایط حفاظتی کامل  باشد.

انتهای پیام/ن

تلف شدن 11 راس گوسفند در خرمدره بر اثر حمله گرگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.