بر اساس مصوبه مجلس، در صورت موجود نبودن عین کالا و یا ارز قاچاق٬ مرتکب حسب مورد افزون‌بر محکومیت به مجازات‌های مقرر٬ به حبس و شلاق و جرایم نقدی نیز محکوم خواهدشد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در جریان بررسی لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز٬ به مراعا شدن ماده ۵۳ این لایحه از فصل مقررات عمومی با ۷۳ رای موافق٬ ۳۴ مخالف و ۱۹ممتنع، رأي مثبت دادند.

بر اساس این ماده، قاچاق کالا و ارز از مصادیق جرائم اقتصادی محسوب می شود و در مواردی از جمله شمول مرور زمان، صدور حکم، اجرای مجازات و انتشار حکم محکومیت قطعی در رسانه ملی یا یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار ملی تابع قانون مجازات اسلامی است.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۵۴ لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را با ۱۱۷ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۱۹ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

مطابق این ماده، در همه جرایم موضوع این قانون در باره کالا و ارز، در صورت موجود نبودن عین کالا و یا ارز قاچاق، مرتکب حسب مورد علاوه بر محکومیت به مجازات‌های مقرر، اعم از حبس، شلاق و جرایم نقدی، به پرداخت بهای کالای از دست رفته نیز محکوم می‌شود./س2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار