مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از کسب رتبه دوم استانی در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی توسط اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر سه شنبه با اعلام این خبر تصریح کرد: با حضور پرشور تولیدکنندگان بخش خصوصی در نمایشگاه ملی صنایع دستی، اردبیل توانست رتبه دوم استانی را کسب کند.

وی افزود: این رتبه به لحاظ بالاترین میانگین فروش هر مشارکت کننده به استان اردبیل اختصاص یافته و بیانگر حضور توانمند تولیدکنندگان استان در این نمایشگاه است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به فعالیت بیش از 17 هزار صنعتگر در این استان اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از رشته های صنایع دستی کشور در این استان تولید می شود.

فلاحی با تاکید به اینکه در تولید بافته های داری اردبیل جزو استان های شاخص کشور محسوب می شود، بخش عمده تولیدات نیز به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر می شود.

وی تصریح کرد: به منظور معرفی هر چه بیشتر توانمندی استان در حوزه صنایع دستی احداث اولین نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی در دست اقدام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان نیز طرح هایی در دست اجرا است و به ویژه تسهیلات ارزان به متقاضیان پرداخت می شود.

انتهای پیام/ح

فعالیت بیش از 17 هزار صنعتگر در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.