به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «زنده باد زندگی» در فصل هفتم خود بر موضوع اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی اقتصادی، معیشتی و مهارتی جامعه ایرانی متمرکز شده و راهبرد آن بررسی شرایط اقتصادی و افزایش توانمندسازی مهارتی و معیشتی همه گروههای جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به توانمندی هایشان خواهد بود.
این برنامه در دوره جدید خود شامل بخشهای مختلفی چون گفتگو با چهرههای موفق در عرصه کسب و کار، مبتکران و خلاقان حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی، گفتگوهای کارشناسی و نظرسنجیهای مردمی و اجتماعی، پخش مستندهای تلویزیونی از تلاش و سخت کوشی مردم و وضعیت گذار جامعه ایرانی از ساختار اقتصادی گذشته به ساختار اقتصادی جدید، گزارشهای تصویری از حِرف و مشاغل سراسر کشور و ... خواهد بود. «زنده باد زندگی» شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه دو پخش میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ محمد جعفر خسروی تهیه کننده و مجری برنامه «زنده باد زندگی» میهمان این هفته «سیما گپ» بوده و به ارائه توضیحاتی در خصوص آن پرداخته است؛ که شرح آن را در ادامه میخوانید.
محمد جعفر خسروی تهیه کننده «زنده باد زندگی» تفاوت این برنامه با دیگر برنامههای اجتماعی در شبکههای دیگر را رویکرد اقتصادی برنامه دانست و افزود: این برنامه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه دو است، پیش از اینکه یک برنامه اجتماعی باشد، اقتصادی است، اما ذیل اقتصاد اجتماعی، ما سعی کرده ایم با اتکا به مفاهیم علمی انعکاس مصادیق اقتصاد اجتماعی در جامعه باشیم، میل به تولید و کار آفرینی را در جامعه افزایش دهیم، تغییر تفکر جامعه از مصرف گرایی به سمت تولید از اهداف اصلی این برنامه است.
وی در ادامه افزود: برخی از برنامهها به شکل تکلیفی و مطابق با ماموریتی است که از طرف شبکه برای این برنامه در نظر گرفته شده است، طرح و قاعده برنامه بر تبلیغ ایجاد بنگاههای اقتصادی ساده و کوچک و مردمی است، سعی ما نمایش توان و تلاش مردم برای تحقق تولید بیشتر و معرفی کارآفرینان موفق به بینندگان است، تغییر فرهنگ اقتصادی مردم از ثروت اندوزی به سوی کار آفرینی و اشتغال زایی از دیگر اهداف این برنامه میباشد.
خسروی در خصوص ارائه ایدههای و نظرات بینندگان در برنامه گفت: بخشی از میهمانان از طریق پیامک خود را معرفی کرده اند، که بعد از بررسی از آنها برای حضور در برنامه دعوت کرده ایم و مستندهایی که از کارآفرینان موفق پخش کرده ایم که با پیشنهاد مردم نسبت به دعوت از این کارآفرینان اقدام میکنیم، مستندهایی که میسازیم در قالب روایت فتح شهید آوینی است، بازتاب تلاش مردم به رغم تنگ دستی و دشواریهای اقتصادی و ترغیب به خرید کالای ایرانی از موضوعات اصلی این مستند هاست.
این تهیه کننده و مجری درباره تفکیک مجریان در حوزههای تخصصی عنوان کرد: معتقدم همه میتوانند مجری باشند، اجرا با ادبیات شفاهی و تحریری، دانستنیهای عمومی، زبان بدن، قدرت تحلیل سریع با استفاده از ابزار پرسش (همچون یک پژوهشگر) در فرآیند گفت: وگو مقصود برنامه را به مخاطب تامین میکند. اکنون مجری بازیگر و یا بازیگر مجری داریم، اگر امروز محمدرضا گلزار به عنوان یک بازیگر در برنامه «برنده باش» اجرا دارند و یا امیر حسین مدرس که سالها مجری بود، اکنون به عنوان یک بازیگر شناخته میشوند، اختلاط این دو شغل کاملا مشهود میشود. به نظر میرسد، تقسیم بندی مجریان در حوزههای تخصصی مشکل را رفع نمیکند. در کار هنر اگر اشتباهی باعث تاثیر ایجابی شود، مجاز است، باید ببینیم ظرفیتها و تواناییها چه مقدار است، ما بازی اجرا و اجرا بازی و اجراهای تخصصی داریم همه اینها یک نقطه اشتراک دارند و آن اجرا است، اگر فردی قادر به اجرای یک برنامه باشد چه بهتر که متخصص آن برنامه هم باشد.
خسروی با بیان اینکه هیچ خط قرمزی در این برنامه وجود ندارد تاکید کرد: ما نه خط قرمز و نه هیچ اجازه مطلقی در این برنامه نداریم، همه چیز به فراخور شرایط زمان، مکان و تحلیل تاثیر یک رفتار و پیام باید به نتیجه برسد، رفتار درست مشکلی پیش نمیآورد و باید مستند و بجا صحبت کرد.
تهیه کننده «زنده باد زندگی» تلویزیون را یک پدیده گران قیمت و پر هزینه دانست و افزود: سالها هزینه تلویزیون بر عهده حاکمیت بوده، تلویزیون تولید کننده ارزش افزوده فرهنگی و هنری و مصرف کننده منابع مالی بوده است، اکنون باید بخشی از منابع مالی را خودش تامین کند، احساس میکنم مدیران و کارکنان تلویزیون برای ایجاد ارزش افزوده اقتصادی تجربه نداشته اند لذا ما در این مورد در حال انجام آزمون و خطا هستیم، نمیتوانیم کل هزینه تولید را به تامین کنندگان مالی اختصاص دهیم، البته با تاکید بر تاثیر مثبت اسپانسر در تولید برنامه ها، نباید هدف را فدای حامیان مالی کرد.
انتهای پیام/