در حالی که 2 روز بیشتر به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان نمانده است، کمیسیون شکایات انتخاباتی از حذف شماری از نامزدها خبر داد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی: برخی از نامزدها از روند انتخابات حذف می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که 2 روز بیشتر به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان نمانده است، کمیسیون شکایات انتخاباتی از حذف شماری از نامزدها خبر داد و اعلام کرد حکم نهایی این افراد امروز چهارشنبه اعلام خواهد شد.

محمد علی ستیغ، رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان در حاشیه نشست ملی انتخابات که در دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات در کابل برگزار شده بود گفت: اسناد زیادی از سوی نهادهای عدلی و قضایی و نهادهای امنیتی در مورد نامزدهای انتخابات پارلمانی به آنها ارائه شده است که تاثیر مستقیمی بر فیصله این نهاد دارد.

به گفته وی این اسناد در بر دارنده مشکلات سنی، محکومیت، رهبری و عضویت گروه های مسلح برخی نامزدهای انتخابات پارلمانی می باشد.

رئیس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان تاکید کرد: اسناد و مدارکی که قبلا کمیسیون شکایات به آنها دسترسی نداشت و فعلا از سوی نهادهای عدلی و قضایی در اختیار ما قرار گرفته است نشان می دهد که برخی نامزدها شرایط نامزدی را تکمیل نکرده اند؛ مطابق با قانون انتخابات، کمیسیون شکایات انتخاباتی می تواند تا روز برگزاری انتخابات نامزدها را از ليست کاندیداتوری حذف کند.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه با کاندیدهای انتخابات پارلمانی جلسه استعماعیه برگزار می کنیم و بعد از ختم این نشست شماری از نامزدها از لیست حذف می شوند.»

این در حالی است که کمیسیون انتخابات با حذف برخی از نامزدها در این مقطع زمانی مخالفت کرده و معتقد است چنین اقدامی در شرایط فعلی به سود کشور نیست.

سید حفیظ الله هاشمی، سخنگو و دبیر کمیسیون مستقل انتخابات می گوید تدبیرهای این کمیسیون برای برگزاری انتخابات نهایی شده و با حذف نامزدها در آستانه برگزاری انتخابات مخالف است.

انتخابات پارلمانی افغانستان قرار است در تاریخ 28 میزان/ مهر برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار