به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حسن طلایی عضو شورای شهر قم با اشاره به فرسودگی نسبی ناوگان حملونقل عمومی شهر قم گفت: عمر ناوگان حملونقل عمومی شهر قم بالا و در آستانه فرسودگی قرارگرفته است.
وی با تأکید بر اثر منفی مشکلات ارزی و نوسانات شدید این حوزه در پیشبینی درآمدها و برنامهریزیهای سال جاری افزود: با توجه به مشکلات و نوساناتی که در زمینهٔ نرخ ارز به وجود آمده احتمال دارد برخی بودجههای پیشبینیشده با مشکلاتی روبهرو شود.
عضو شورای شهر قم با اشاره به فرسودگی ناوگان حملونقل عمومی شهر قم گفت: هزینه تمامشده خرید هر اتوبوس از ۷۵۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و برای نوسازی کامل ناوگان اتوبوسرانی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
طلایی با اشاره به تصویب لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال اشاره کرد: در حال حاضر تمام هزینههای سازمان اتوبوسرانی از محل دریافت عوارض شهروندان تأمین میشود و دولت هیچگونه کمکی به این بخش اختصاص نمیدهد.
عضو شورای شهر قم مشکل نوسازی ناوگان حملونقل عمومی شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: در زمینهٔ حملونقل نوسازی ناوگان حملونقل عمومی شهر قم نیز مشکلات جدی به دلیل نوسانات ارزی ایجادشده است.
وی با اشاره به لزوم استفاده از بخشی از اعتبارات لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 97 به میزان 7000 میلیارد ریال گفت: هزینه تمامشده خرید هر اتوبوس از 750 میلیون تا 1 و نیم میلیارد تومان بوده و برای نوسازی کامل ناوگان اتوبوسرانی بین 350 تا 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عضو شورای شهر قم یادآور شد: در حال حاضر 300 دستگاه اتوبوس درونشهری در ناوگان حملونقل شهری قم مشغول فعالیت بوده که قدمت آنها نزدیک به 10 سال بوده و بهزودی باید از رده خارجشده و نوسازی شود.
انتهای پیام/ ت