نایب رئیس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان گفت: قلیان باروری خانم ها را کاهش می دهد و به طور کلی عوارض قلیان برای جامعه زنان به مراتب خطرناک تر است.

قلیان برای خانم ها مضرتر است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   فرشته دانشمند در جریان نشست خبری ویژه هفته سلامت بانوان گفت: هفته سلامت بانوان ایران از بیست و چهارم مهر ماه تا سی ام این ماه و به ترتیب با شعار های "فعالیت جسمانی زنان در هر زمان و هر مکان"، " قلیان پدیده ای تلخ و زیانبار در زندگی زنان"، "زنان مدیران تغذیه خانواده از مزرعه تا سفره"، "استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی"، "سرطان های زنان قابل پیشگیری و درمان"، "تامین حقوق سلامت زنان ضامن سلامت خانواده" و "پیشگیری از ... در جریان است.

وی ادامه داد: قلیان با قدمتی 400 ساله از دیگر جوامع وارد جامعه ایرانی شده است که 45 دقیقه استعمال آن با حدود 20 نخ سیگار برابری می کند؛ از عوارض آن تشدید آلزایمر، کاهش قدرت یادگیری و افزایش احتمال ابتدا به سرطان به خصوص سرطان ریه می باشد.

نایب رئیس انجمن زنان و مامایی استان اصفهان اذعان کرد:  برنشیت وآسم  از مهمترین عوارض استعمال قلیان است و باروری خانم ها را کاهش می دهد همچنین زمان یائسگی را به سنین پایین تر منتقل می کند و به طور کلی عوارض قلیان برای جامعه زنان به مراتب خطرناک تر است.

انتهای پیام /س

نشست خبری ویژه هفته سلامت بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار