مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا گفت: ایتالیایی ‌ها علاقه‌ مند به توسعه سرمایه ‌گذاری در ایران هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آئوگوستودی جاچینتو مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا در جمع فعالان اقتصادی مازندران در نشست هیأت تجاری جمهوری ایتالیا با مدیران و فعالان اقتصادی مازندران، گفت: ایتالیایی ‌ها علاقه ‌مند هستند در شرایط سخت اقتصادی کنار ایران قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شرکت‌ های ایتالیا علاقه ‌مند به توسعه فعالیت تجاری در ایران هستند، افزود: یکی از نگرانی ‌ها بحث انتقال پول بین بانک ‌ها است.

مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا گفت: ۹۰ درصد شرکت‌ های ایتالیا متوسط و کوچک هستند که بنا داریم که شرکت‌ های کوچک در ایران فعالیت تجاری مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به مشترکات فرهنگی بین ایتالیا و ایران، افزود: علاقه‌ مند به توسعه تجاری در ایران و به ویژه در زمینه مشترکات فرهنگی هستیم و می ‌توانیم هم زمینه نیازمندی‌ های ایران را فراهم کرده و قابلیت ‌های تولیدی شما را به ایتالیا منتقل کنیم.

جاچینتو با اشاره به نیازمندی ‌های مازندران در زمینه صنعت کشاورزی، گفت: علاقه‌ مند هستیم در این بخش نیازمندی ‌های مازندران را فراهم کنیم و تجربیات خودمان را در اختیار شما قرار دهیم.

وی افزود: دو روز گذشته شرکت ایتالیا خط تولید خمیر دندان در ایران را راه ‌اندازی کرده و امید داریم که این کار ادامه پیدا کند.

مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا گفت: درخواست‌ های مختلف برای توسعه فعالیت در ایران داریم و بنا داریم کانال مستقیم بین مازندران و این شرکت ‌ها ایجاد شود.

عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز در این نشست گفت: مازندران در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی ، طیور ، مرکبات ، صنایع غذایی و معدنی توانمندی بالایی دارد.

وی با بیان اینکه ما به عنوان نماینده بخش خصوصی در استان باید در مبادلات تجاری حضور فعالتری داشته باشیم افزود: بخش خصوصی مازندران، ایتالیا را به عنوان کشور هدف صادراتی مدنظر قرار داده است و همکاری های خوبی با آن دارد.

مهاجر از اعزام و پذیرش هیئت های مختلف تجاری و اقتصادی از سوی مازندران و ایتالیا خبر داد و گفت: مازندران بنا دارد تا سطح تجارت و تبادلات را با ایتالیا ارتقا یابد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: وجود ۴۰۰ کیلومتر نوار ساحلی مازندران ظرفیت خوبی برای ارتقاء حوزه گردشگری است.

انتهای پیام/ م

توسعه روابط اقتصادی ایران و ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.