معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل مورد تخریب و تعرض قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و امور اراضی ملی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال بررسی وضعیت اراضی منابع طبیعی می باشد افزود: در شش ماهه نخست سال جاری هزار و ۶۶۰ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان اردبیل مورد تخریب و تعرض قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۱۶۹ هکتار از اراضی امسال و سال های قبل که مورد تعرض قرار گرفته بود به بیت المال برگردانده شد که ارزش ریالی این اراضی بیش از ۲۰۵میلیارد ریال می باشد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در خصوص برخورد با متهمان نیز گفت: در شش ماهه اول سال با ۲۸۲ نفر متهم برخورد شده و برای ۷۵۱ فقره هم تشکیل پرنده شده است.

خدادادی بیان کرد: یکی از مباحث مهم و ضروری در خصوص اراضی ملی و منابع طبیعی که در جلسه هم مطرح شد این است که باید ادارات در خصوص تهیه سند رسمی برای اراضی ملی اقدام کنند.

وی افزود:  امسال برای بیش از ۳ هزار و ۴۱۰ هکتار از اراضی ملی سند رسمی اخذ شده است که تهیه سند رسمی بی شک در جلوگیری از اختلافات، تخریب موثر می باشد.

انتهای پیام/ح

بیش از 2 هزار هکتار از اراضی ملی به بیت المال برگردانده شده است

برچسب ها: دادگستری ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.