وصول معوقات بانکی در اداره‌ های اجرای اسناد رسمی مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: وصول معوقات بانکی در اداره‌ های اجرای اسناد رسمی استان ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشت.

وی افزود: در این مدت ۱۱۷ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۳۲۰ تومان مطالبات بانک‌ها وصول شده که سهم معوقات بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی با بیش از ۶۸ میلیارد تومان بیشتر از وصول معوقات بانک‌ های دولتی بوده است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: حوزه‌ های ثبتی ساری، تنکابن، آمل، عباس آباد و نوشهر به ترتیب بیشترین وصول برای مطالبات بانک‌ ها انجام و با وجود پرونده‌ های تشکیل شده بسیار در شهرستان بابل، رقم وصول معوقات بانک‌ ها در این شهرستان کاهش چشمگیری را نشان می‌ دهد.

بهادر، وجود تعارض قوانین و بخشنامه‌ های صادره، شرایط اقتصادی فعلی و نداشتن متولی واحد و موازی کاری را از دلایل عمده این کاهش عنوان کرد و افزود: به نطر می‌ رسد دلیل این کاهش به حداقل رسیدن معوقات بانکی و پرونده‌ های ورودی به اداره‌ های اجرای اسناد رسمی استان نباشد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران با بیان اینکه شورای هماهنگی بانک‌ ها و مدیران بانک‌ های دولتی برای وصول معوقات تصمیم جدی داشته باشند، اداره‌ های اجرای اسناد رسمی استان آمادگی کامل دارند، گفت: میزان وصول مطالبات بانک ها، شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۹۳ درصد کاهش داشت و این در حالی است که مازندران در سال‌ های ۹۴ تا ۹۶ رتبه دوم کشور را در این باره به خود اختصاص داده بود.

بهادر از رشد ۲ برابری پرونده‌ های اجرائی در هیأت نظارت خبر داد و افزود: افزایش ورودی اینگونه پرونده‌ ها و کاهش وصول معوقات بانکی بی ارتباط با موضوع مورد نظر نیست.

انتهای پیام/ م

وصول نیمی از معوقات بانکی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.