استاندار قزوین گفت: با توجه به خشکسالی حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین در احیای حقوق عامه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای اداری گفت: با توجه به خشکسالی حفظ منابع آبی مهمترین اولویت استان قزوین در احیای حقوق عامه است که باید با همکاری دستگاه قضا برای تحقق آن اقدام کرد.

زاهدی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قزوین گفت: این استان دارای سابقه طولانی فرهنگی، تمدنی و دینی در کشور است و وجود علما، دانشمندان و شخصیت‌های سیاسی بر ظرفیت‌های آن افزوده است.

وی با بیان اینکه قزوین استانی با موقعیت استراتژیک است افزود: اولین دشتی که در کشور مورد مطالعه قرار گرفت دشت قزوین بود و اولین سیستم نوین آبیاری کشور در این دشت اجرا شد.

به گفته استاندار؛ قزوین با داشتن یک درصد از مساحت کشور بیش از ۴ و نیم درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

زاهدی ادامه داد: اولین شهر صنعتی کشور در قزوین ساخته شده است که نشان می‌دهد ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه صنعتی در قزوین وجود دارد.

وی گفت: قزوین با پیشینه‌ای فرهنگی به عنوان یک قطب علمی و دانشگاهی کشور مطرح است و دانشگاه‌های خوب و برتر کشور در قزوین مستقر هستند.

استاندار اضافه کرد: به دلیل سابقه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان، توسعه ظرفیت‌های گردشگری در سال جاری از اولویت‌های استان است.

زاهدی گفت: دولت کمک‌های زیادی را برای توسعه علمی و فناوری استان داشته که از جمله بزرگترین شتاب دهنده کشور به زودی در استان اجرایی می‌شود.

وی همچنین گفت: این استان با توجه به سابقه خوشنویسی و حضور شخصیت‌های برجسته این هنر به عنوان پایتخت خوشنویسی در کشور انتخاب شده است و هر دوسال یکبار جشنواره خوشنویسی در قزوین برگزار می‌شود.

به گفته استاندار؛ قزوین از این لحاظ میزبان طلایی‌ترین و عرفانی‌ترین هنر دنیا است و البته در بقیه هنر‌های تجسمی نیز توانمند و صاحب سبک محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

جلسه شورای اداری قزوین

برچسب ها: استانداری ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار