عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می بینید که افراد انقلابی جلساتی برگزار می کنند خیلی خوب است، اما سوال این جاست بعد از این همایش ها چه عملیاتی رخ می دهد.

برگزاری جلسه به تنهایی کافی نیستبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پنجمین کنگره جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی که امروز پنجشنبه 26 مهرماه برگزار شد، گفت: باید این موضوع را بررسی کنیم که آیا ما به وظایف خود عمل می‌کنیم یا خیر. آن کاری که در حال انجام آن هستیم آیا در حوزه وظایف‌مان است یا نه. باید در چنین جلساتی یاد بگیریم که کدام اقدام به صلاح کشور و در اولویت مسائل است.

جلیلی با طرح این سوال که بعد از چنین نمایشی قرار است چه راهکاری اجرایی شود، افزود: اگر چنین همایش ها و ارائه گفتمان‌ها منجر به عملیات و راهکار نشود، برگزاری چنین مراسماتی یک کار فانتزی و بی‌فایده خواهد بود؛ ما امروز نیازمند هم‌اندیشی در بین نیروهای انقلاب هستیم.

جلیلی با طرح موضوع دولت سایه گفت: اینکه بگوییم دولت 380 هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد و باید تمام اقدامات را انجام دهد و ما وظیفه‌ای نداریم سخن درستی نیست. دولت سایه یک حزب و گروه خاص نیست، دولت سایه یک گفتمان است و تعلق به هیچ گروهی ندارد. طرح دولت سایه به این دلیل است که نیروی انقلابی نمی‌توانند نسبت به سرنوشت کشور و انقلاب اسلامی بی‌تفاوت و منفعل باشند.

جلیلی با اشاره به اینکه باید دولت را در انجام وظایف خود یاری کنیم اظهار کرد: این طور نیست که بگوییم اگر خودمان مسئول شدیم باید انجام وظیفه کنیم، نباید این گونه باشد که مطرح کنیم اقدامات مناسب تنها زمانی است که ما آن اقدامات را انجام می‌دهیم. کار مناسب و پسندیده توسط هر فردی انجام شود، شایسته تقدیر است و هر چه زودتر هم بتوانیم اقدامات موثری را برای کشور انجام دهیم، باید آن را انجام داده و نباید منتظر ماند تا هر گاه به سِمتی رسیدیم اقدامات خود را انجام بدهیم.

جلیلی افزود: نیروی انقلابی باید در صورت مشاهده خطا اشکالات و انتقادات خود را مطرح کند. در زمان تصویب برجام بسیاری اشکالات این قرارداد را مطرح می‌کردند، قبل از نهایی شدن برجام ما نقاط ضعف آن را به دولت گوشزد کردیم، این گونه نبوده که ما منتظر شکست برجام باشیم تا انتقاداتمان را بیان کنیم.

جلیلی با بیان اینکه رهبری بارها بی‌اعتمادی به آمریکا را مطرح کردند ادامه داد: امروز همگان به این سخنان رهبری پی بردند، اما درک دیرهنگام این سخنان رهبری برای کشور هزینه داشت. این هزینه به علت کم کاری ما مسئولان ما است که چرا برای مردم تبیین نکردیم که اعتماد به آمریکا اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه تشریح موارد فوق نیازمند تشکیل یک دولت سایه است، گفت: مهم نیست اسم این نیرو و این روح چه باشد. دولت سایه یا نامی دیگر اهمیتی ندارد، مهم نیست چه افرادی عضو این دولت سایه باشند، مهم اصل این کار است که در آن موارد فوری و سیاست‌های اصلی انقلاب اجرایی شود، خداوند از ما می‌خواهد که وظیفه امروزمان را انجام دهیم و مسائل جدیدی که مشکل مردم هستند حل کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا گفتمان مردم همان گفتمان نظام باشد تصریح کرد: بدتر از تحریم‌های فلج‌کننده تحلیل‌های فلج‌کننده است. یک تحلیل غلط، یک وعده موهوم بسیار مضر است و می‌تواند مسیر حرکت ما را عوض کند. دشمن امروز سعی دارد در سطح جهان اسلام‌هراسی ایجاد کند و در منطقه به ایران‌هراسی می‌پردازد و در کشورمان هم می‌خواهد موجی از انقلاب‌هراسی را بوجود بیاورد .گاهی فضایی بر علیه آرمان‌های انقلاب شکل می‌گیرد که متاسفانه بر اثر کم کاری افرادی مثل من است، مشکل ما ترسیم غلط واقعیت بوده، زمانی به ما وعده گلابی و هلو می‌دادند، اما امروز از لولو می‌ترسانند، در حالی که نه گلابی و نه لولو واقعیت ندارد. باید این موضوعات برای مردم تبیین شود، در غیر این صورت ممکن است بار دیگر این توهمات به گفتمان غالب مردم تبدیل شود.

جلیلی با اشاره به اینکه طرح‌های زیادی برای فرار از تحریم‌ها وجود دارد گفت: اگر پروژه ستاره خلیج فارس اجرایی شود نه تنها ما نیازمند به فروش نفت نیستیم، بلکه برای تولیدات محصولات پتروشیمی هم افزون بر تولید نفت‌مان، به یک میلیون بشکه نفت دیگر احتیاج داریم یا اگر مشکل نقدینگی را حل کنیم، دیگر شاهد چنین تلاطمات ارزی نخواهیم بود. مسئولان برای اجرای پروژه‌ها سرمایه‌گذاری خارجی را مطرح می‌کردند، در حالی که به راحتی می‌توانستیم از نقدینگی موجود در کشور استفاده کنیم.

جلیلی شرایط امروز کشور را به فتنه ای زرد تشبیه کرد و افزود: فتنه زرد به این معنی است که مسائل کاذب و بی‌اهمیت و زرد جای مسائل اصلی کشور را بگیرد، به جای اینکه نیروهای انقلاب همت و وقت خود را روی مسائل اصلی کشور بگذارند، وارد حاشیه‌ها می‌شوند، باید همت کنیم تا ناامیدی را از بین برده و در دل اقشار مختلف مردم امید ایجاد کنیم.

جلیلی با بیان اینکه در فضایی به سر می‌بریم که برخی از ناکارآمدی نظام سخن می‌گویند تصریح کرد: اگر نظام اسلامی ناکارآمد بود، دشمن تا این اندازه عربه‌کشی نمی‌کرد. برخی به خود وعده می‌دهند که فروپاشی جمهوری اسلامی نزدیک بوده، در حالی که آنچه در آستانه فروپاشی است طبق گفته مسئولان آمریکایی نظام تحریمی آمریکا است. تحریم‌های آمریکایی خصوصا بعد از سیاست‌های اخیر ترامپ کارایی خود را از دست داده؛ آنها همچنین می‌دانند گزینه نظامی هم جواب نمی‌دهد ،ترامپ در یک سال اخیر سخنی از گزینه نظامی نکرده چرا که به خوبی می‌داند گزینه نظامی علیه ایران جواب نمی‌دهد، امروز هم باید وی را به این نتیجه برسانیم تحریم‌ها علیه ملت ایران اثری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار