مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به 2 هزار و 322روشندل تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد 800 نفر مستمری دریافت می کنند.

2 هزار و 322 روشندل تحت پوشش بهزیستی هستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمد محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:36 روشندل تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هزینه دانشجوئی دریافت می کنند و این در حالی است که روشندلان جزو تحصیل کرده ترین گروه در بین معلولین هستند و در حال حاضر 12 نفر دانشجوی دکتری هستند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: 5500 پرونده معلولین به مراکز غیر دولتی سپرده شده و پرونده روشندلان جهت دریافت خدمات سریعتر به انجمن نابینایان زنجان، خدابنده و 34 کلینیک مددکاری واگذار شده است.

وی اظهار نمود: طبق مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ، بهزیستی ضمن تشکیل پرونده برای افراد نابینا و کم بینا ی واجد شرائط خدمات متعددی از جمله تهیه وسایل و ملزومات توانبخشی رایگان ، پرداخت هزینه های مستمر ، پرداخت هزینه دانشجوئی ، پرداخت هزینه های ایاب و ذهاب به دانش آموزان گروه های ورزشی ، مساعدت در زمینه مسکن و اشتغال را ارائه می نماید.

این مقام مسئول با اشاره به نقش ورزش در تقویت روحیه خودباوری و سلامت معلولین خاطر نشان کرد:در حال حاضر ۶۰ ورزشکار مرد و زن کم بینا و نا بینا و نخبه در استان زنجان وجود دارد و در رشته های ورزشی شنا، شطرنج و دو میدانی فعالیت می کنند و این نهاد حمایتی به توانمندی نابینایان و کم بینایان تاکید و توجه جدی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح نمود: مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مراجعات پزشکی برای پیشگیری از اختلالات بینایی موثر است و بهزیستی بر همین اساس همه ساله طرح سنجش بینایی را انجام می‌دهد تا با مداخله به هنگام از معلولیت نابینایی و کم‌بینایی آنها جلوگیری نماید.

وی با بیان اینکه در دنیا بیش از 135 میلیون نابینا وجود دارد و 90 درصد آن مختص کشورهای در حال توسعه است بیان نمود: در ایران این رقم به بیش از 115 هزار نفر نابینا می رسد و بیش از 700 هزار فرد کم بینا زندگی می نمایند.

انتهای پیام/ن

پرداخت مستمری به 800 نابینای زنجانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.