سازمان عفو بین‌الملل از سازمان ملل متحد خواشت درباره پرونده روزنامه‌نگار مخالف سعودی سکوت نکند و تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کند.

عفو بین‌الملل: هر بار سازمان ملل و دبیر کل آن سکوت می‌کنند، اجازه می‌دهند فجایع تکرار شوندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره ، سازمان عفو بین‌الملل از سازمان ملل متحد خواست هر چه سریعتر درباره ماجرای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی، تحقیق کند.

شرین تادروس، نماینده عفو بین الملل در سازمان ملل، در سخنانی در این سازمان گفت: «دلیل اینکه ما امروز اینجا هستیم این است که ما واقعا به نظام سازمان ملل اعتقاد داریم. ما فکر می‌کنیم سازمان ملل در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند کاری انجام دهد. ما از سازمان ملل نومید نشده‌ایم، هر چند فکر می‌کنیم در دفاع از مدافعان حقوق بشر یا ناراضیان بار‌ها ناکام مانده است. اما هنوز هم راه برای انجام دادن کار مثبت باز است.»

او همچنین گفت: «هر بار که نظام سازمان ملل و به ویژه دبیر کل این سازمان سکوت می‌کنند، اجازه می‌دهند فجایع تکرار شوند و شخص دیگری به قتل برسد و جمعیت دیگری دچار فاجعه نسل‌کشی بشود.»

جمال خاشقجی ۲ اکتبر برای انجام برخی کار‌های اداری وارد سرکنسولگری عربستان در استانبول شد. وی پس از آن تاریخ، ناپدید شده است. منابع پلیس این موضوع را تایید می‌کنند که وی هیچگاه از ساختمان سرکنسولگری عربستان خارج نشده و در آنجا به قتل رسیده است. در همین حال عربستان هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن و با قتل او را رد می‌کنند.

شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بالاخره اذعان کرد که خاشقجی به قتل رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار