امام جمعه کرمانشاه گفت:اگر جامعه‌ای پیشرفت نکند، نوعی تهدید محسوب خواهد شد، لذا علم برای جوامع قدرت و قاطعیت می‌آورد.

نخبه فعال برای کشور ثروتی عظیم استبه گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛      آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه  بر نقش موثر نخبگان در پیشرفت کشور تاکید کرد و گفت: دولت باید از این پتانسیل‌های علمی استفاده کند و نخبگان در نظام مدیریتی کشور وارد شوند.

با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: زائران اربعین عشق و ابراز ارادت خود را به حضرت سیدالشهداء (ع) نشان می‌دهند و هرساله این جمعیت مشتاق و دلداده بیشتر می‌شود وشاهد یگ رویداد حماسه آفرین هستیم.
وی با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) در جهان ماندگار و تاریخی شد، گفت: اگر امکانات و فضای بیشتری وجود داشت بیش از ۲۰ میلیون جمعیت در کربلا پذیرش می‌شدند و ما باید به عهد و پیمان خود با امام حسین (ع) پاینبد باشیم.

خطیب جمعه کرمانشاه به سند ۵۰ ساله آینده انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: به فرموده رهبر انقلاب باید این برنامه با شاخص‌های اسلام و انقلاب تنظیم شود، لذا چندین هزار نفر روی طرح فوق با شاخص‌های اسلامی در حال فعالیت هستند.
آیت الله علما به دیدار نخبگان و استعداد‌های برتر علمی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ۱۲ نفر با حضرت صحبت کردند که از جمله آن اشاره به پیشرفت‌های علمی در بسیاری از عرصه‌ها بوده است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان، نیاز کشور به پیشرفت علمی را مورد خطاب نخبگان قرار دادند، چراکه اگر جامعه‌ای پیشرفت نکند، نوعی تهدید محسوب خواهد شد، لذا علم برای جوامع قدرت و قاطعیت می‌آورد.

امام جمعه کرمانشاه به نقش موثر نخبگان در پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دولت باید از این پتانسیل‌های علمی استفاده کند و نخبگان ما در نظام مدیریتی وارد شوند، چرا که ثروت کشور محسوب می‌شوند.

آیت الله علما با بیان اینکه نخبه فعال برای کشور ثروتی عظیم است، افزود: از جمعیت علمی و منابع انسانی باید به خوبی مراقبت و تقویت شود.

وی به اول آبان روز برنامه‌ریزی و نیز سالروز شهادت آیت الله حاج آقا سیدمصطفی خمینی فرزند امام راحل اشاره و بیان کرد: شخصیت علمی ایشان به عنوان مدرس در جامعه اسلام ستودنی است.

انتهای پیام/ز
 



پیام امام حسین (ع) در جهان ماندگار و تاریخی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.