رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان را تکذیب کرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: چند روز پیش خبری در رسانه‌ها از قول رئیس اتحادیه نانوایان رشت مبنی بر افزایش ۴۰ درصدی قیمت نان منتشر شد که این خبر کذب است و برخی دنبال تشویش اذهان عمومی هستند.

وی در واکنش به این خبر افزود: طرح افزایش قیمت نان از سوی رئیس اتحادیه نانوایان رشت در رسانه‌ها اشتباه بوده و باعث التهاب بازار می‌شود بنابراین چنین افزایشی در قیمت نان قویاً تکذیب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: با توجه به اینکه نان، قوت غالب مردم است و در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، باید رعایت حال مردم بشود، نه اینکه با مصاحبه‌های اینگونه، افکار عمومی و بازار ملتهب شود.

فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها در جایگاهی نیستند که در رابطه با افزایش قیمت‌ها اظهار نظر و یا تصمیمی اتخاذ کنند گفت: اتحادیه‌ها صرفا می‌توانند درخواست قانونی خود را به کمیسیون نظارت استان و دبیرخانه تنظیم بازار استان ارائه کنند و منتظر بررسی نتایج آن باشند، نه اینکه با طرح موارد غیرکارشناسی باعث تشویش اذهان عمومی و سلب بی دلیل آرامش مردم شوند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله قیمت نان، در شرایط کنونی کشور موضوعی حساس است افزود: بحث قیمت گذاری نان و تصمیماتی که در این خصوص گرفته می‌شود، تابع قوانین و ضوابط کشوری و همچنین متاثر از آنالیز کارشناسی دقیق و افزایش کمی و کیفی نان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد:بر اساس قانون هر گونه تغییرات در این زمینه باید با هماهنگی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اطلاع رسانی در این موضوع نیز باید به صورت یکپارچه انجام شود تا افکار عمومی، بیهوده مضطرب و ملتهب نشود.

 

انتهای پیام/م.ع

خبر افزایش قیمت نان تکذیب شد

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.