سازمان ملل متحد حضور گسترده شهروندان افغانستان در انتخابات مجلس نمایندگان را ستود و بر شفافیت و ادامه این روند تاکید کرد.

استقبال سازمان ملل از حضور گسترده مرم افغانستان در انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد حضور گسترده شهروندان افغانستان در انتخابات مجلس نمایندگان را ستود و بر شفافیت و ادامه این روند تاکید کرد.

در اعلامیه سازمان ملل متحده آمده است: «میلیون ها شهروند افغانستان امروز با متقبل شدن تهدیدات امنیتی و مشکلات ناشی از مدیریت فنی انتخابات، ساعات متمادی منتظر ماندند تا برای یک آینده بهتر رای دهند. این رای دهندگان، که مسئولیت مدنی خویش را ادا نمودند، قابل تمجید اند. آن عده رای دهندگان واجد شرایط که به دلیل مشکلات تخنیکی قادر به رای دهی نگردیدند، مستحق اند تا از حق خویش برای رای دهی مستفید گردند.»

سازمان ملل از تمام نهادهای مربوطه انتخابات، مقامات و دست اندرکاران افغانستان، به شمول احزاب سیاسی، دولت، نامزدها و ادارات امنیتی خواست تا تعهد خویش را برای پاسداری و اتمام روند انتخابات، اعتبار و همچنین زمان بندی اقدامات آتی و اعلان نتایج انتخابات به نمایش بگذارند.

سازمان ملل متحد همچنین از نهادهای ناظر انتخابات، احزاب سیاسی، کاندیدها و رای دهندگان خواست تا نقش فعال، آگاهانه و سازنده را در روزهای آینده برای صیانت از اعتبار روند انتخابات و شمارش دقیق اوراق رای دهی ایفا کنند.

این نهاد گفته است که این نخستین انتخاباتی است که توسط خود افغان‌ها اداره می‌شد و آن را نقطه عطف در گذار افغانستان به سوی خودکفایی خواند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.