نماینده مردم اصفهان گفت: من چند بار از وزیر نیرو دعوت کردم که به میان مردم بیاید، این بندگان خدا که لولو نیستند، امنیت شما با ما، حداقل دلشان آرام می‌شود

عینی*سیدی//آقای اردکانیان مردم لولو نیستند به میان آنها بیایید/ خروجی دولت برای اصفهان سالک و ام اس بودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در جلسه علنی امروز ( یکشنبه 29 مهر ماه) طی سوالی از وزیر نیرو درباره حقابه‌های مردم اصفهان، اظهار کرد: اصولا بنده به بحث‌های هواشناسی و اقلیم تسلط دارم چرا که رشته‌ام جغرافیا بوده است، سوال من راجع به احکام قانونی است چه در حوزه زاینده رود و چه دریاچه ارومیه که بارها آقای قاضی‌پور درباره آن صحبت کرده است.

وی تصریح کرد: حقابه طبق قانون 14 توزیع عادلانه آب و تصویب نامه 3305 حق مردم است و چیزی نیست که از حالا به وجود آمده باشد به این معنا که قوانین وزارت نیرو را مجاز ندانسته است که حقابه‌های مردم را بفروشد؛ اصل 158 قانون مدنی، اصل 159 و اصل‌های 40 و 47 قانون اساسی و همچنین مصوبات شورای عالی آب این قوانین را دارا هستند.

کامران بیان کرد:‌ ما کارمان گفتار درمانی شده و وقتی آب نیست، برای همه نیست و زمانی که آب هست، باید به تناسب بین همه تقسیم شود؛ امسال اردیبهشت خدا به دادتان رسید چرا که مدیریت‌های ما کارساز نیست و 550 میلیون مترمکعب آب به ذخایر این استان اضافه شد.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: زمانیکه از آقای چیت‌چیان وزیر وقت نیرو سوال داشتم، خدا باران را فرستاد و بنده به او گفتم که باران به دادت رسید؛ چرا که در رودخانه‌ها آب جاری شد اما بدانید که حقابه حق مردم است و حتی حکومت هم نمی‌تواند آن را بفروشد.

وی افزود: حتی قانون می‌گوید شما حق ندارید حقابه را برای شرب و صنعتی هم بدهید این مسئله ربطی به استان‌ها ندارد که برخی دولتی‌ها می‌گویند اگر حرفی بزنیم استان‌ها تحریک می‌شوند، اتفاقا ما طرفدار همه هستیم و بنده می‌گویم آب شرب نمی‌شود در خوزستان نباشد اما کنار این استان دریا قرار گرفته باشد.

کامران گفت:‌ دولت‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم آبی به ما نداده و خروجی این دولتها برای ما سالک و MS بود.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: من چند بار از وزیر نیرو دعوت کردم که به میان مردم بیاید، این بندگان خدا که لولو نیستند، امنیت شما با ما، حداقل دلشان آرام می‌شود، این مردم شهید داده‌اند و انقلابی هستند ولی این کار را هم نکردید، اگر شما به اصفهان آمدید و مردم ما یک شعار ناهنجار دادند بنده با هزینه خودم شما را به مکه می‌فرستم البته مشهد که نوبت نمی خواهد به مشهد می‌فرستمتان.

وی ادامه داد: وزارت نیرو 1592 میلیون مترمکعب از حقابه‌های مردم این استان را برداشت کرده‌ است به عنوان مثال به فولاد، ذوب آهن و صنایع نظامی و خلاصه هرکسی که پول دارد، داده است، شما اول حق حقابه داران را بدهید؛ اقای اردکانیان می‌دانند که ما 14 سال است این وضعیت را داریم.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: قانون می‌گوید حقابه‌ها را باید بپردازید و صنعت حق ندارد حقابه و آب رودخانه‌ها را برداشت کند اما این کار را می‌کند پس حقابه داران باید چه کنند؟ ما همین الان تجمعاتی داریم که به آرامی برگزار می‌شود و در برخی جلسات حتی به بنده می‌گویند که شما به ما دروغ می‌گویید و سرمان شیره می‌مانید.

وی گفت: افرادی که خمس و زکات می‌داده‌اند و خرج هیئت می‌دادند حالا در هیئت‌ها غذای اضافه یواشکی می‌برند آیا واقعا این مدیریت است؟ شما این دو کیلو نامه را در دستان من می‌بینید تذکر، سوال، نامه نگاری و انواع و اقسام قانون شورای آب، امنیت در دستان من است اما خروجی آنها چه بوده؟ غیر از آنکه حق حقابه داران داده نشده است.

کامران بیان کرد: حداقل بگویید این حقابه‌ها را به چه کسانی داده‌اید تا کشاورز ما علیه او شکایت کند این هم نمی‌شود؟ بنده بر اجرای قانون اصرار دارم. آقای پزشکیان من از شما دعوت می‌کنیم همین هفته با وزیر نیرو به اصفهان بیایید.

وی اظهار کرد: اگر یک سال هم به ما حقابه داده شد سیاسی بود و دلیل آن هم انتخابات ریاست جمهوری بود. شما قانون مجلس را رعایت نمی‌کنید همچنین به قانون مدنی پایبند نیستید و می‌گویید 12 آبا می‌خواهید تازه شورای هماهنگی آب برگزار کنید؟

کامران ادامه داد: گفتید صندوق خسارت درست می‌کنید، کجاست؟ کسانی که می‌گویند این مسئله امنیتی است اگر امنیتی بود شعارهای ناهنجار داده می‌شد. آقای رئیس جمهور به اصفهان آمد و گفت که آب ارومیه در زاینده‌رود جاری می‌شود، آقای رئیس جمهور کجاست؟ دولت یازدهم و دوازدهم یک قطره آب به ما داد، اگر هم مدتی آبی داده سیاسی بوده و دلیل آن انتخابات بود.

نماینده مردم اصفهان گفت: طبق مصوبه رئیس مجلس در تاریخ 23 اسفند سال96 قرار بود که بخشی از خسارات عدم کشت بازگردانده شود، کجاست؟ ما تنها اجرای قوانین مجلس را می خواهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار