انگلیس از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از پیمان ۳۰ ساله منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد حمایت کرد.

حمایت انگلیس از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرور، انگلیس از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد حمایت کرد. «گوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور در جریان خروج آمریکا از پیمان مذکور مصمم در کنار آمریکا می‌ایستد.

وزیر دفاع انگلیس، روسیه را برای به خطر انداختن پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) که در سال ۱۹۸۷ بین آمریکا و روسیه امضا شد، سرزنش کرد.

رونالد ریگان و میکائیل گورباچف –روسای جمهور وقت آمریکا و روسیه- پیمان INF را امضا کردند. این پیمان این دو کشور را از مالکیت، تولید یا آزمایش موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل را ممنوع می‌کند.

ترامپ، مسکو را به نقض چندین ساله این پیمان متهم کرد و گفت: اگر روسیه و چین –که حتی این پیمان را امضا نکرده است- از توسعه و مالکیت این سلاح‌ها دست برندارند آمریکا هم برنامه خودش را آغاز می‌کند.

ویلیامسون در این باره گفت: «ما می‌خواهیم این پیمان باقی بماند، اما این موضوع نیازمند تعهد دو طرف به آن است».

ترامپ جزئیاتی درباره نقض این پیمان توسط روسیه ارائه نداد؛ مقامات امنیت ملی کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ ادعا کردند روسیه از موشک‌های کروز استفاده کرده و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار