پس از اعتراض و تظاهرات مردم اردن، پادشاه این کشور قرارداد ۲۵ ساله اجاره اراضی «الباقوره» و «الغمر» به رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

ملک عبدالله قرارداد اجاره اراضی «الباقوره و الغمر» به رژیم صهیونیستی را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هاآرتص، پادشاه اردن، لغو پیوست‌های قراردادی را اعلام کرد که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌داد مناطقی از این کشور را اجاره کند.

به نوشته وب‌سایت «هاآرتص»، پس از تظاهرات و اعتراضات روزهای اخیر، ملک عبدالله الحاقیه معاهده صلح بین این کشور و تل‌آویو در سال 1994 را لغو کرد که به موجب آن، به مدت 25 سال اراضی «لباقوره و الغمر» به اجاره اسرائیل در می آمد. پنج‌شنبه هفته جاری این قرارداد 25 ساله به پایان می‌رسد.

طی روزهای اخیر نمایندگان پارلمان و مردم اردن با حضور در خیابانهای این کشور از ملک عبدالله خواستند تا از تمدید اجاره این اراضی به رژیم صهیونیستی خودداری و همچنین کل معاهده صلح را لغو کند.

بنا به گزارش «هاآرتص»، ملک عبدالله روز یکشنبه در نشست رسمی با مقامات ارشد اردن در کاخ خود اعلام کرد که پیام لغو الحاقیه معاهده صلح را به مقامات رژیم صهیونیستی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار