همزمان با پویش ملی «همه با هم به پیش برای پیشگیری نخستین »جشنواره«آوای سلامت» به همت شهر سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با هدف آگاه سازی عمومی جامعه در موضوع شناخت و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه برگزارمی شود.

فروغ صالحی شهرابی، مسئول اداره شهر سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با تاکید بر اینکه پویش ملی «همه با هم به پیش برای پیشگیری» با موضوع تشخیص زود هنگام سرطان پستان گفت: این جشنواره خدمات غربالگری سنجش بینایی ویژه کودکان 3 تا 6 سال، دورهمی سلامت با رویکرد آشنایی یا بیماری های شایع زنان، برگزاری استقرار سنجش سلامت در قالب اندازه گیری قد، وزن و فشارخون و همچنین استقرار ایستگاه های اطلاع رسانی پویش«همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان سینه» را انجام می دهد.

وی گفت: این برنامه همزمان با سراسر کشور وهم سو با فعالیت موسسه خیریه بهنام دهش پور در راستای ماموریت سازمانی این موسسه در زمینه پیشگیری از سرطان سینه، آگاهی رسانی و ترویج زندگی سالم در زنان با تمرکز بر پیشگیری از سرطان سینه در قالب ایستگاه های اطلاع رسانی اجرا می شود.

صالحی شهرابی، برگزاری جشنواره«آوای سلامت» را یکی از برنامه های معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان دانست و افزود: فعالیت پویش ملی «همه با هم به پیش برای پیشگیری از سرطان سینه» همزمان با شهر‌های مختلف ایران در روز ۲۶مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۲ با استقرار ایستگاه‌های اطلاع رسانی در کاشان و آران و بیدگل آغاز می‌شود.

به گفته وی، سه ایستگاه اطلاع رسانی در میادین پانزده خرداد، میدان کمال الملک و نیز آستان حبیب بن موسی(ع) کاشان و یک ایستگاه در آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی شهرستان آران و بیدگل به منظور اطلاع رسانی عمومی در زمینه خودمراقبتی، تشخیص زودهنگام و شناخت عوامل مختلف در پیشگیری و کاهش ابتلا به سرطان پستان دائر می شود.

مسئول اداره شهر سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان تصریح کرد: جشنواره«آوای سلامت»همزمان با هفته ملی سلامت زنان( 30- 24 مهر ماه) در قالب همکاری مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با موسسه نیکوکاری مهر خوبان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کاشان برگزار می شود.

صالحی شهرابی، در پایان اظهارداشت: آگاه سازی چهره به چهره و توزیع بروشور‌های آموزشی در زمینه سبک زندگی سالم، پیشگیری از سرطان سینه و خودآزمایی سرطان پستان در ایستگاه های اطلاع رسانی به زنان ارائه می شود.

شایان ذکر است: همزمان با رویداد اطلاع رسانی ملی در روز 26 مهرماه 97 و پویش ملی«همه با هم به پیش برای پیشگیری» ایستگاه‌ها ی اطلاع رسانی در شهر‌های تهران، کاشان، کرج، ارومیه، شهرکرد، مشهد، دزفول، زنجان، سمنان، قم، کرمان، سنقر، بروجرد، آمل، ساری، نور، ساوه و میبد مستقر و بازدیدکنندگان اطلاع رسانی چهره به چهره شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره«آوای سلامت درکاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار