دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: دو واحد متخلف به جرم دخالت در امورپزشکی و تهدید بهداشت عمومی شهرستان پلمب شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید سیمی دادستان عمومی و انقلاب کهنوج گفت: با توجه به گزارش واصله از سوی دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر فعالیت غیرمجاز موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت و دو واحد متخلف که یکی در خیابان رازی و دیگری در شهرک آزادگان بود به جرم دخالت در امور پزشکی و تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب و یک نفر در این رابطه دستگیر و شخص دیگر متواری شد که دستور قضایی در خصوص دستگیری وی صادر گردیده است.

دادستان کهنوج افزود: این دو واحد متخلف بدون داشتن پروانه رسمی و هیچ گونه تخصص و مدرک دندانپزشکی اقدام به انجام کلیه امورات دندانپزشکی از قبیل: عصب کشی، پر کردن، کشیدن دندان‌ها، دندانسازی و ... می‌کردند.

وی ابراز داشت: مطابق ماده ۳ قانون مربوط به امور پزشکی و دارویی هر کس بدون داشتن پروانه رسمی پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی به فنون مزبور اشتغال داشته باشد بلافاصله محل کار تعطیل و به حبس تعزیری از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم میگردد.

سیمی دادستان کهنوج اعلام کرد:  دادستانی مدافع حقوق عمومی شهروندان بخصوص حوزه سلامت می‌باشد و با افراد خاطی که با انجام اقدامات خود سلامت افراد جامعه را مورد تهدید قرار می دهند به شدت برخورد قانونی خواهد کرد.

وی همچنین به شهروندان کهنوجی توصیه کرد که اموراتی از قبیل، پزشکی و دندانپزشکی را در مراکز مجاز و زیر نظر پزشک انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت مراتب را جهت برخورد قانونی و قضایی به دادستانی اعلام کنند.

انتهای پیام/ی

دستگیری دندان پزشک غیر مجاز در کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار