رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت:مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شد.

مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت:مروارید خلیج فارس ثبت جهانی شد.

وی افزود:فرآیند ثبت جهانی محصول مروارید خلیج فارس دو سال طول کشید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: گچ خمیر، انبه میناب، لیمو رودان و خاک سرخ هرمز از دیگر محصولات استان هرمزگان هستند که برای افزایش تولید و انحصاری کردن صادرات آن ها، در نوبت ثبت ملی و بین المللی قرار دارند.

خلیل قاسمی افزود: انحصار در صادرات این محصولات و کالای ثبت شده، افزایش ارزش افزوده محصول و حفظ حریم کالا از مهم ترین مزایای ثبت بین المللی محصول است.

وی گفت: اظهارنامه ثبتی نشان جغرافیایی که از نظر مرغوبیت، قابلیت تولید و صادرات تنها در مناطق خاص دارند به همراه خلاصه ای از معرفی و ویژگی های آن،به دفتر مالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می شود.

قاسمی افزود: پس از بررسی و ارزیابی دفترمالکیت فکری و معنوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارنامه ثبت نشان جغرافیایی محصول در قوه قضاییه ثبت می شود.

وی گفت: پرونده این ثبت در نهایت براساس موافقت نامه لیسبون از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به کنوانسیون تاسیس سازمان جهانی مالکیت فکری ارسال و با پرداخت هزینه ثبت جهانی می شود.

انتهای پیام/ف

ثبت جهانی مروارید خلیج فارس

برچسب ها: صنعت معدن ، ثبت جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.