عضو کمیسیون کشاورزی گفت: آقای حجتی از حقوق کشاورزان به طور قانونی دفاع کنید و پاسخگوی نمایندگان آنها باشید.

سیدی/آقای حجتی شما وزیر جهاد کشاورزی هستید نه آقای شریعت‌مداری و نوبخت!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر و نکا در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه یکم آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: ما با هدف رعایت الگوی کیفیت، قانونی را در سال 68 تصویب کردیم که طبق آن باید خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم و جو پیش از شروع فصل زراعت توسط دولت به تصویب و به اطلاع کشاورزان برسد.

وی افزود: قیمت خرید تضمینی باید طبق تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند، دولت طبق قانون برنامه ششم توسعه باید مبلغ محصولات کشاورزی را به روز پرداخت کند اما چه اتفاقی در کشور افتاد.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دولت در تضمین بازار و نحوه خرید قیمت تضیمینی محصولات کشاورزی به تکالیف خود عمل نکرده است چرا که قیمت خرید گندم که فصل زراعی آن از ابتدای مهر آغاز می‌شود توسط دولت اعلام نشده است، حتی در سال گذشته نیز این قیمت در اردیبهشت ماه اعلام شد در حالی که باید در شهریور ماه اعلام می‌شد.

شاعری اظهار کرد: شورای اقتصاد قیمت تضمینی گندم را اعلام نکرده و کشاورزان بلاتکلیف هستند، گندم در سال 96 و 97 به میزان کیلویی هزار و 300 تومان بدون در نظر گرفتن نرخ تورم به تصویب شورای اقتصاد رسید در حالی که تورم اعلام شده 10 درصد بود و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری تورم به 35 درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که بنده به آن تاکید دارم پرداخت به روز مطالبات گندم‌کاران، چای کاران، برنج کاران و دیگر کشاورزان است، از سازمان برنامه و بودجه تشکر می‌کنم که امسال یک ماه زودتر تصفیه حساب‌ها را انجام داد اما باید مطابق سود نرخ تورم دیرکردها به کشاورزان پرداخت شود.

نماینده مردم بهشهر و نکا  در پایان خاطرنشان کرد: آقای حجتی! موضوع به گردن وزارت صنعت و شورای اقتصاد نیندازید شما وزیر جهاد کشاورزی هستند نه آقای شریعتمداری و نوبخت؛ ما از طریق شما مطالبات کشاورزان را دنبال می‌کنیم، شما باید از حقوق کشاورزان دفاع کرده و پاسخگوی نمایندگان آنها باشید؛ لذا روشن کنید که قیمت تضمینی گندم تا چه زمانی توسط شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
هر نسق زراعی با 20 هکتار زمین دیم یک میلیارد تومان ارزش پیدا کرده هرکیلو گندم با 1000ریال در هکتار هزینه بار می آید کیلوئی 13000ریال تضمینی خریده می شود قیمت کاه و اجاره علف چری زمین گندم بعد از برداشت خدا تومان پولش است لطف کنید بار زندگی روستائیان را بی دلیل بار شهرها نکنید سود معقول به کشت گندم حق آنها است مازاد بر قیمت تمام شده حساب داشته باشد واقعا دولت هزینه تزریق پول یا مفت به روستاهارا بصورت افراطی عمل می کند.
آخرین اخبار