رئیس پلیس فتا استان همدان از دستگیری عامل مزاحمت با سوء استفاده از تصاویر خصوصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

پایان  مزاحمت‌های ۲ ساله در اینستاگرامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان سرهنگ دوم فیروز سرخوش نهاد  رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: در پی مراجعه خانمی به پلیس فتای استان همدان مبنی بر این که شخصی به مدت ۲ سال در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به مزاحمت و ایجاد صفحه جعلی و سوء استفاده از تصاویر خصوصی او می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس فتا استان مشخص شد، متهم با زیرکی و با استفاده از ترفند‌های مختلف نسبت به ایجاد صفحه جعلی به نام این خانم اقدام و با ارسال تصاویر خصوصی‌اش به بستگان نامبرده در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای او ایجاد مزاحمت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات تخصصی، متهم در شهرستان همدان شناسایی و دستگیر و انگیزه خود را انتقام جویی خواند، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم در شبکه اجتماعی اینستاگرام با این خانم آشنا و پس از بروز اختلاف، متهم برای انتقام جویی اقدام به چنین عملی می‌کند.

سرهنگ سرخوش نهاد با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد، به کاربران توصیه کرد: از قرار دادن تصاویر، فیلم‌ها و هرگونه اطلاعات محرمانه شخصی و خانوادگی در این فضا خوداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: قرار ندادن تصاویر خصوصی در شبکه‌های اجتماعی به معنای حفاظت از حریم خصوصی خود کاربر است، چرا که قرار دادن تصاویر شخصی و خصوصی در شبکه‌های اجتماعی فرصت را برای مجرمان سایبری فراهم می‌آورد تا با سرقت این تصاویر دست به اعمال مجرمانه بر علیه کاربر بزنند.

انتهای پیام/ف

مزاحم اینستاگرامی دستگیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
هر حکمی که برای مرد صادر میشه، دقیقا باید برای زن هم صادر بشه چون ارتباط دوطرفه بوده و نامشروع. پس مقصر هر دو به یک اندازه هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۷
چرا عکسهای شخصی ش رو توی فضای مجازی گذاشته بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟