فرماندار زرند از اجرایی شدن طرح بینایی سنجی وتنبلی چشم کودکان ۳ تا۶ سال شهرستان تحت نظارت اداره بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح امروز همزمان با اول آبانماه به صورت نمادین در یکی از مهد‌های کودک شهرستان و با حضور فرماندار، شهردار، سرپرست اداره بهزیستی و جمعی دیگر از مسئولین اجرایی زرند، طرح بینایی سنجی و شناسایی تنبلی چشم کودکان شهرستان افتتاح شد.

فرماندار زرند با بیان اینکه طرح مذکور تحت نظارت و با تامین مالی اداره بهزیستی خواهد بود، گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از اول آبانماه شروع و تا پایان دیماه ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم و صلاحدید این زمان تمدید خواهد شد.

خنجری افزود: امید داریم طبق پیش بینی‌های انجام شده، بیش از ۷۰ درصد جمعیت کودکان ۳تا۶سال شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

محمد ابراهیمی رئیس اداره بهزیستی زرند نیز ضمن اشاره به آمار ۹ هزار نفری جمعیت کودک ۳ تا ۶ سال شهرستان، گفت: تعداد ۵۲ مرکز بهداشت، ۱۷ مهدکودک، ۲۰ مهد قرآنی و ۸۰ پیش دبستانی فعال در سطح شهرستان، آماده خدمت رسانی جهت شناسایی و تشخیص کم بینایی و یا تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال شهرستان زرند میباشند.

ابراهیمی افزود: طبق تدابیر اندیشیده شده از سوی سازمان بهزیستی کل کشور، اگر کودکی مشکوک به آمبلیوپی (تنبلی چشم) باشد جهت درمان به متخصص چشم پزشکی ارجاع و تمامی مراحل درمان برای کودکان و والدین آن‌ها رایگان و از سوی بهزیستی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ی

خدمات رایگان به کودکان دارای تنبلی چشم

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.