مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان گفت: 70 بافت فرسوده در منطقه 3 اصفهان با رویکرد تاریخی و گردشگری احیا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین کارگرمدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان در نشست خبری که صبح امروز در خانه مشروطه اصفهان برگزار شد،اظهار کرد: منطقه 3 در مرکزیت شهر با بافت تاریخی، مراکز تجاری و بازارهای قدیمی در گذشته مرکز حکومت صفویان بوده است.

وی افزود: وجود 14 محله کلیدی،220 مسجد، 20 مرکز حوزه علمیه و 42 مرکز تاریخی گردشگری این منطقه را نسبت به سایر مناطق اصفهان متفاوت کرده است.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان با اشاره به وجود 23 درصد بافت فرسوده  عنوان کرد:70 طرح عمرانی برای  احیای این بافت با رویکرد تاریخی و گردشگری پیش بینی شده است.

کارگر با تاکید بر توسعه گردشگری در شهر تصریح کرد: افتتاح واحد بازآفرینی شهری با هدف پیگیری امور بافت فرسوده و تاریخی، به منظور استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهر اصفهان انجام شد.

وی ادامه داد: حدود100 واحد خانه قدیمی مسکونی در این منطقه به دلیل مشکلات مالکیتی و انحصار ورثه در حال تخریب است که با همکاری میراث و مشارکت بخش خصوصی و مالکین، سعی در احیای این خانه‌ها به صورت مراکز بوم‌گردی داریم.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان با اشاره به روان‌سازی مسیرهای تاریخی بیان داشت:بر این اساس احیای مسیر تاریخی بازارچه در دشت و حسن‌آباد و شناسایی و آزاد‌سازی 600 گلوگاه این منطقه انجام گرفت.

کارگر با اشاره به اهمیت گذر فرهنگی چهار باغ اظهار کرد: پیاده راه وسط چهار باغ با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد تومان و پیاده رو شرقی آن که حدود95 درصد به اتمام رسیده است، بالغ بر 1 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

وی از طرح آزاد‌سازی و احداث خیابان آیت الله آقا نورالله نجفی حدفاصل خیابان نشاط تا خیابان حافظ خبر داد و گفت: این طرح به صورت دو مرحله انجام می‌گیرد که مرحله اول آن ظرف یک ماه آینده به نتیجه می‌رسد و حدود 3هزار متر دیگر در حال آزادسازی است.

مدیر منطقه 3 شهرداری اصفهان با اشاره به طرح مجموعه پارکینگ و مرکز تجاری کمر زرین اظهار کرد: 31 درصد آزاد سازی منطقه صورت گرفته است و تا پایان امسال آزاد سازی سایر مناطق نیز به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اختصاص اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 700 میلیون تومان برای آزاد سازی جلوخان مسجد جامع اصفهان اضافه  کرد: برای آزادسازی 400 باب مغازه در منطقه مذکور مجموعه تجاری کمر زرین برای مالکین مغازه  ها در نظر گرفته شده است.

کارگر با بیان اینکه بودجه شهرداری این منطقه، 140 میلیارد تومان پیش‌بینی شد، عنوان کرد: حدود 93 میلیارد تومان بودجه خالص و 68 میلیارد تومان مربوط به بودجه عمرانی و بقیه هزینه‌های جاری است.

 

انتهای پیام /س

نشست خبری شهردار منطقه 3 اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.