مدیر مدرسه علمیه نرجس گفت:اگر بینش ایمان و انس با عبادت را دربین مردم تقویت کنیم می‌توانیم بسیاری از مسائل اجتماعی امروزه را کاهش دهیم.

پرورش ایمان و ترویج برنامه‌های فرهنگی و دینی مهمترین علت کاهش آسیب‌های اجتماعیمنور شایسته خو کارشناس فرهنگی و اجتماعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: با توجه به اینکه امروزه تهدید‌های زیادی در حوزه اقتصادی و سیاسی کشور مارا در برگرفته و تمامی این آسیب‌ها در حوزه فرهنگی واجتماعی ما بروز پیدا کرده است لذا باید ایمان را در جامعه تقویت کنیم و در مباحث اقتصادی و سیاسی نیز بینش مردم را با توجه به دستورات دین اسلام آگاهی صحیح دهیم.

وی افزود: یکی از راه کار‌های درست در زمینه پرورش ایمان در بین مردم حقیقت مرگ است که باید به شیوه صحیح درباره حیات مجدد پس از زندگی گفته شود و همچنین افزایش مبلغان دینی یکی از راه کار‌های آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است.

شایسته خو درباره توطئه دشمنان در زمینه ورود زائران عراقی به مشهد تصریح کرد: این دسیسه چینی‌ها زیربنایی برای تخریب این شهر مذهبی بوده، اما به طور کلی نباید زیارت را وارد مقوله توریستی کردو شهر‌هایی که ماهیت آن‌ها زائرخیز است اگر معرفت زیارت بر سایه‌ی این شهر‌ها حاکم نشود ما چه در اقتصاد چه در فرهنگ و سیاست شاهد بروز آسیب‌های اجتماعی هستیم.
 
این کارشناس فرهنگی مشهد را یک شهرمهم از نظر استراتژیک دانست ودر رابطه با معذلات اجتماعی این کلان شهر مذهبی گفت: در مشهد تنوع قومیتی وجود دارد و متاسفانه این فضا باعث بهره بری سیاست بازان شده به طوریکه برای افراد سودجو که نیت شر در سر دارند فرصت خوبی را به وجود آورده است که اگر مردم در این زمینه آگاهی پیدا نکنند ما شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در این جا خواهیم بود؛ و از طرفی می‌تواند این شهر یک فرصت خوب برای گفتمان واحد فرهنگی و برنامه ریزی بین گروه‌های مختلف شهری باشد.
 

مدیر مدرسه علمیه نرجس با اشاره به ظرفیت های بالا مشهد در زمینه مسائل اجتماعی افزود: امام رضا(ع) می تواند یک کانون همگرایی برای این شهر باشد که منجر به مرکز همگرایی برای تمامی کشورهای اسلامی شود و ما می توانیم از این ظرفیت برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

 

انتهای پیام// ن.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.