معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور گفت:حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز در کشور تامین می‌شود .

رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛گفت: حدود ۹۰ درصد گوشت قرمز در کشور تامین و بسته به شرایط ۱۰ تا ۱۵ درصد گوشت گرم گوسفندی و منجمد گوساله برای تنظیم بازار وارد می‌شود.

رضایی میزان واردات گوشت در برخی از روزها برای کنترل قیمت را بیش از ۱۵۰ تن گوشت گرم گوسفندی بیان کرد .

وی پیش بینی کرد: امسال ۸۰۰ تا ۸۵۰ تن گوشت قرمز در کشور تولید و حدود ۱۲۰ هزار تن وارد می‌شود.
رضایی گفت:در تمام محصولات  دامی دیگر از جمله شیر، تخم مرغ و گوشت مرغ از مرز خودکفایی عبور کردیم و مازاد محصولات در بازارهای خارجی به فروش می رسد .

وی میزان تولید امسال شیر در کشور را ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن بیان و اضافه کرد: پارسال یک میلیون تن لبنیات به کشور‌های دیگر صادر شد.
رضایی در مورد افزایش قیمت شیر این طور گفت:حدود ۴ سال قیمت شیر خام افزایش پیدا نکرده بود و با وجود مصوبه دولت مبنی بر اینکه شیر خام را با قیمت هزار و ۴۵۰ تومان از دامداران خریداری شود، ولی این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: تغییرات ارزی در کشور به بالا رفتن قیمت تمام شده کالا منجر شد و افزایش هزینه نهاده‌ها و بسته بندی باعث افزایش قیمت محصولات لبنی سر سفره مصرف کنندگان شده است.

رضایی گفت: نهاده‌های دامی مثل جو و ذرت در چند ماهه اول امسال با ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی و در حال حاضر با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تامین شده است و هیچگونه کمبودی وجود ندارد و تغییراتی که گا‌ها دیده می‌شود به دلیل اختلالات در ناوگان حمل و نقل است که قابل برطرف شدن است.

وی افزود : در دور دوم تحریم‌ها هم در واردات گوشت قرمز و مواد غذایی اصلی و کالا‌های استراتژیک دولت پیش بینی‌های لازم را انجام داده است و مشکلی نیست.
انتها ی پیام/

ده درصد از گوشت قرمز کشور وارد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.