مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:عملیات اجرایی کاشت چغندرقند پاییزه در سطح ۴۰۰ هکتار و هدف گذاری ۳۰ هزار تن تولید برای اولین بار به صورت تجاری در جنوب کرمان آغاز شد.

آغاز کشت چغندرقند پاییزه برای اولین بار در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ فرامرز رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در راستای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در جهت مدیریت و اصلاح الگوی کاشت با تاکید بر مصرف بهینه آب ، بهینه کردن سطوح کاشت محصولات آسیب‌پذیر، مزیت نسبی تولید و پتانسیل منحصر جنوب کرمان در تولید خارج از فصل محصولات زراعی، عملیات اجرایی کاشت چغندرقند پاییزه در سطح ۴۰۰ هکتار و هدف گذاری ۳۰ هزار تن تولید برای اولین بار به صورت تجاری آغاز شد .

وی افزود : برای اجرای هرچه مطلوب تر طرح با جلب مشارکت یکی از کشاورزان پیشرو و نمونه غیربومی در این زمینه و عقد قرارداد تضمین خرید توسط کارخانجات استان های همجوار تحقق این مهم در دستور کار و اولویت قرار گرفت.

رستگاری تصریح کرد : به منظور حصول عملکرد و تولید دلخواه و مشورت محققین برای کاشت از ارقام هیبرید خارجی پالما و ویکو استفاده شده است به علاوه کلیه سطوح کاشت به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می باشد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد : با توجه به سوابق تحقیقات انجام شده در منطقه و استان های هم اقلیم و حصول عملکردهای بالا توأم با عیار قابل توجه و مطلوب ، امید است با تحقق اهداف کمی پیش بینی شده بتوانیم در جهت اصلاح الگوی کاشت منطقه و حتی فراهم کردن زمینه توسعه صنعت فرآوری محصول نیز در آینده گامی موثر برداریم.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.