معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از راه اندازی ۴۲۱ واحد بوم گردی در گیلان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمد خیاطیان، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در رشت گفت: ۴۲۱ واحد بوم گردی در گیلان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان با توجه به موهبت های الهی شرایط مناسبی را برای جذب مسافر و گردشگر دارد، افزود: جنگل های هیرکانی گیلان با قدمت ۷ هزار ساله پایگاه ارزشمند برای کارهای پژوهشی میراث فرهنگی است.

معاون میراث‌ فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کشور با اشاره به راه اندازی واحدهای بوم گردی در گیلان تصریح کرد: راه اندازی واحدهای بوم گردی تاثیر زیادی در بخش اشتغالزایی و گردشگری استان دارد.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان هم در این مراسم با تاکید بر اینکه گیلان قطب کشاورزی کشور است، گفت: این استان با داشتن جاذبه های گردشگری و طبیعت الهی می تواند محور توسعه گردشگری و صنایع دستی در کشور باشد که باید این ظرفیت ها شناخته، راه اندازی و بهره برداری شود.

وی افزود: مطالبه گری در استان باید از طرف متولیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شود و با توجه به استعداد استان و ظرفیت ها دریافت و به کارگیری شود.

در پایان این مراسم سهرود امیر انتخابی به عنوان مدیرکل جدید میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان معرفی و از رضا علیزاده مدیرکل سابق این اداره کل تقدیر شد.

انتهای پیام/ ع

توسعه گردشگری و اشتغال با تقویت صنعت بوم گردی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.