مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با محوریت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان با هدف برنامه ریزی فعالیت های بیست وششمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار با حضور منصور کوهی رستمی، مدیر کل کتابخانه های عمومی و روسای ادارت شهرستان ها و کارشناسان ستاد اداره کل در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی استان برگزار گردید.

برگزاری سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در این جلسه با تاکید بر امر آموزش بیان کرد: دنیای مطلوب کتابخانه های عمومی از مسیر آموزش می گذرد و اداره کتابخانه های عمومی استان در ارزیابی واحد آموزش سازمان مدیریت برنامه ریزی استان در سال 96 نمره 70 را کسب کرد.

وی با تاکید بر مباحث مختلف کتابخانه های استان خواستار رفع مشکلات در استان شد و اظهار داشت: با استفاده از سامانه سامان و سایر نرم افزارهایی که در اختیار ما است، وضعیت کتابخانه ها را به سطح مطلوب خواهیم رساند، ضمن اینکه مشکلات کتابخانه های عمومی قابل پیش بینی و حل شدنی است.

برگزاری سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان

کوهی رستمی تصریح کرد: برای حل مشکلات و اجرای برنامه های فرهنگی در بیست و ششمین دوره کتاب، کتابخوانی و روز کتابدار از تمام ظرفیت های سطوح قانونی در شهرستان استفاده کنید.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های بیست و ششمین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در 3 سطح استان، شهرستان و کتابخانه های عمومی افزود: برنامه ریزی هفته کتاب و کتابخوانی در سطح استان در حوزه اطلاع رسانی، تبلیغات و برنامه های محتوای در کمیته هفته کتاب استان انجام شده است و ان شاءالله با برنامه ریزی های صورت گرفته، هفته کتاب امسال از لحاظ غنای فرهنگی و جنبه های ترویجی پربار خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان بیان داشت: تشکیل جلسات شورای اداری شهرستان، زنگ کتاب و کتابخوانی، دیدار با ائمه جمعه و سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه، برگزاری جلسات فرهنگی و انجمن با حضور مسئولان شهرستان، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب مثل نقد و بررسی، رونمایی و نشست های کتابخوان در حوزه های کودک و نوجوان با جدیت بیشتری پیگیری شود.

برگزاری سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان

وی در خصوص برنامه های عمرانی بیست و ششمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره و اظهار کرد: در این دوره، 3 کتابخانه عمومی در شهرستان های اهواز و باوی با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد و 10 کتابخانه عمومی تا پایان سال در مناطق محروم و کم برخوردار به بهره برداری خواهد رسید.

رستمی در ادامه گفت: تفاهم نامه های مشترک با سازمان ها و نهادهای فرهنگی در حال اجراست که در هفته کتاب مبادله خواهند شد.

برگزاری سومین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی خوزستان

در این برنامه، بخشنامه های بیشست و ششمین دوره هفته کتاب توسط کارشناسان ابلاغ شد و روسای ادارات به نقطه نظرات و پیشنهادات فرهنگی برنامه های شهرستان های خود پرداختند.

شایان ذکر است؛ کارگاه های با محوریت شناسایی و اجرای برنامه های شاخص فرهنگی شهرستان به صورت گروهی با حضور کارشناسان ستاد و روسای ادارات در محل کتابخانه مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام/گ

مشکلات کتابخانه های عمومی  زیر ذره بین مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.