میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت:مجوز و اعتبار لازم مطالعات باستان شناسی قلاتگاه ریکاباد اشنویه محقق شده است.

جباری مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی عصر امروز در بازدید از محوطه قلات ریک آباد اشنویه به همراه فرماندار و اعضای شورای اسلامی اشنویه و جمعی از کارشناسان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛گفت: قلات ریک آباد مجموعه مهم اورارتویی است و از جهات مختلف از لحاظ معرفی دوره‌های تاریخی و مطالعات باستان شناسی برای ما بسیار مهم است و با پیگیری‌های فرماندار شهرستان اشنویه مجوز و اعتبارات لازم برای مطالعات باستان شناسی این اثر مهم تاریخی محقق شده است که این اعتبار پس از تخصیص شامل تعیین عرصه و حریم این اثر تاریخی است.
 
وی افزود: مهمترین بحث در مورد این اثر مهم بحث صیانت از آن است که متاسفانه در ماه‌های اخیر و سنوات گذشته مورد تعرض حفاران غیر مجاز گرفته و به بخشی از آن آسیب رسانده است که در این رابطه از همه نیرو‌های نظامی و انتظامی و یگان حفاظت اداره کل میخواهیم که با هماهنگی و همکاری یکدیگر نگذارند بیش از این این اثر اسیب ببیند.
 
وی گفت: به همه سودجویان و حفاران غیر مجاز هشدار می دهیم که با همکاری دادگستری با قاطعیت برای حفظ و صیانت اثار تاریخی برخورد خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/م
 

بازدید مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از قلاتگاه ریک آباد اشنویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.