دستکم ۱۱ نفر از عناصر تروریستی در درگیری با نیرو‌های پلیس مصر در مناطق صحرایی غرب این کشور کشته شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، دستکم 11 نفر از عناصر تروریستی در درگیری با نیروهای پلیس مصر در مناطق صحرایی غرب این کشور کشته شدند.

به نقل از وزارت کشور مصر، تیراندازی بین نیروهای امنیتی و تروریست ها در زمان برگزاری عملیات گشت زنی نیروهای امنیتی در مناطق دورافتاده صحرای غربی در مصرعلیا که محل استقرار و مخفی گاه های تروریست ها است، آغاز شد.

نیروهای امنیتی مصر با استقرار در نزدیکی مناطق کوهستانی استان اسیوط، هنگامی که تروریست ها سرگرم آموزش استفاده از وسایل منفجره بودند به اردوگاه آنان حمله کردند. در این حادثه 4 کمربند انفجاری، 4 مسلسل، 3 سلاح کمری و چند نقشه از تروریست ها به دست آمد.

رئیس مرکز مطالعات جنبش های اسلامی خاورمیانه در قاهره گفت: در حال حاضر مصر به جای اتخاذ موضع تدافعی در قبال حملات واقعی یا تخلفات امنیتی خواستار اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: در پی نابودی گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، مرزهای مصر با کشور لیبی به دلیل احتمال نفوذ و ورود ترویست ها به داخل خاک مصر بسیار آسیب پذیر است.

عملیات نظامی و امنیتی اخیر علیه تروریست ها بخشی از "عملیات همه جانبه سینای 2018" بود که در فوریه آغاز شد و در آن بیش از 400 شبه نظامی و 30 نیروی نظامی جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام /

درگیری نیروهای امنیتی مصر با تروریست ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار