به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاهین جعفرپور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برگزاری دورههای آموزشی تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات با اشاره به تأکید وزیر ارتباطات به تبیین مفهوم تحول دیجیتال، گفت: مدلی در سه مرحله بسط، تعمیق و اجرا در مرکز نوسازی و تحول اداری با عنوان«بتا» طراحی شده است.
وی به اقداماتی که در مرحله بسط موضوع تحول دیجیتال انجام شده است اشاره کرد و افزود: در این مرحله ابتدا مفهوم تحول دیجیتال از مباحثی که وزیر ارتباطات مطرح کرده بود و همچنین از برنامه های ارائه شده وی به مجلس شورای اسلامی احصا شد و با تحلیل این مطالب و مطالبات وی از بخش های مختلف، به صورت بندی نخستین مفاهیم تحول دیجیتال رسیدیم.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه در مرحله بسط موضوع سه اقدام طراحی و اجرا شد، ادامه داد: در اقدام نخست تمام کارشناسان ستاد وزارت ارتباطات و در مرحله دوم تمام مدیران پایه بخش وزارت ارتباطات شامل ستاد و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات با این مفهوم آشنا شدند و در این مرحله در حدود یک هزار و 100 نفر ساعت دوره آموزش مستقیم برگزار شد.
وی افزود: برای تبیین این مفهوم در مدیران میانی و ارشد نیز برنامه ای در روز پنج شبنه 26 مهرماه با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد که با برگزاری این دوره، آخرین اقدام در مرحله بسط موضوع تحول دیجیتال در وزارت ارتباطات انجام شد.
جعفر پور، تعمیق و تعمیم را مرحله بعد از بسط موضوع تحول دیجتیال بیان کرد و گفت: در این مرحله مرکز نوسازی و تحول اداری دو دوره آموزشی با موضوع تحول دیجیتال به سازمان امور اداری و استخدامی پیشنهاد داده و با موافقت این سازمان مقرر شد بعد از تصویب به عنوان یکی از دوره های عمومی آموزش کارمندان دولت قرار گیرد.
وی افزود: وزارت ارتباطات به عنوان متولی دوره آشنایی با مبانی و کاربردهای تحول دیجیتال، طراحی و تدوین محتوای این دوره را به عهده داشته است و بعد از تصویب سازمان امور استخدامی، این دوره ها با مسوولیت وزارت ارتباطات برگزار می شود.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به هم جهت بودن سند ملی دیجیتال و دوره های آموزشی تحول دیجتیال اشاره کرد وگفت: برگزاری دوره هایی برای کارشناسان بخش ICT در مرحله تعمیم و تعمیق به دو صورت برگزار می شود که یکی از این دوره ها، برگزاری کلاس های مرسوم آموزشی است.
وی افزود: برای تکمیل زنجیره اقدامات در بخش آموزش بر اساس نظر وزیر ارتباطات این جلسات آموزشی به صورت نشست های تخصصی در ابعاد مختلف موضوع تحول دیجیتال برگزار می شود.
جعفر پور با اشاره به اینکه تحول دیجیتال یک پدیده چند وجهی است، تصریح کرد: در تحول دیجیتال فقط با تغییر سامانه ها موفق نمی شویم و باید ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی آن دیده شود و به همین منظور یک کارگاه تخصصی با بررسی ابعاد مختلف تحول دیجیتال در حال طراحی است.
وی درباره شیوه اجرای مرحله تعمیم و تعمیق مفهوم تحول دیجیتال، افزود: در کارگاه تخصصی، کاربردها، ملاحظات و تبدیل این دغدغه ها به نوع کارکرد دستگاه ها بررسی و تبیین می شود.
جعفرپور با تاکید به اینکه در دوره های آموزشی جذابیت را باید در نظر گرفت، افزود: در آموزش باید محتوا و شکل برگزاری جذابیت کافی را برای اثرگذاری بهتر داشته باشد و به همین منظور در حال طراحی شیوه برگزاری کارگاه آموزشی و انتخاب اساتید هستیم.
وی مرحله اجرا را به عنوان مرحله سوم تبیین مفهوم تحول دیجیتال بیان کرد و افزود: این مرحله از وظایف مرکز نوسازی و تحول اداری نیست اما زنجیره اقداماتی است که برای عملیاتی کردن مفهوم تحول دیجیتال در دستگاه های تابعه زیر نظر معاونت نظارت راهبردی وزارت ارتباطات باید انجام شود.
انتهای پیام/