مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: سه گردنه مهم استان اردبیل به ماشین آلات زمستانی راهداری مجهز شدند.

علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه در این استان‌ به دلیل دارا بودن محورهای سردسیر عملیات برف‌روبی و زمستانی زودتر آغاز شده است، گفت: ماشین‌آلات در هر سه گردنه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مستقر شده اند، ولی در بخش ایمنی راه‌ها در این فصل، موضوع کمبود اعتبار از محل اعتبارات استانی و سازمانی وجود دارد.

وی درباره وضعیت اقدامات راهداری در آستانه فصل سرد در استان اظهار داشت: اردبیل از استان‌های سردسیر است و عملیات برف‌روبی و زمستانی زودتر در این استان آغاز می‌شود.

دبیر کمسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات را برای عملیات زمستانی آماده و اورهال کردیم و خرید نمک را نیز از استان آذربایجان شرقی و زنجان انجام دادیم و حدود ۷۰ درصد از حمل نمک انجام شده است و در آشیانه نمک هم گردنه‌های برف گیر در حال بارگیری هستند و ۷۰ درصد انبار نمک پر شده است.

رحمتی تصریح کرد: به دلیل آنکه نخستین برف سبک را در گردنه اسالم داشتیم، در محورهای صعب‌العبور و برفگیر پرسنل به صورت نیمه آماده باش حضور دارند و از نیمه دوم آبان ماه نیز به صورت رسمی در تمام محورهای برفی مستقر خواهند شد.

وی گفت: گردنه الماس در شهرستان خلخال، گردنه صائین در شهرستان نیر و راهدارخانه گردنه حیران در شهر نمین از گردنه‌های برفگیر و مهم استان هستند که بارش برف زودتر در آنها آغاز می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل درباره تمهیدات جاده‌ای در سه گردنه استان توضیح داد و افزود: ماشین آلات را درهرسه گردنه براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مستقر کرده‌ایم و البته به صورت شبانه‌روزی و روزمره یک یا دو دستگاه و کاربرانشان در جاده‌ها حضور همیشگی دارند و نزدیک ۱۵ هزار تن نیز خرید نمک انجام شده که در حال بارگیری است و حمل آنها از استان‌های زنجان و سراب به این گردنه‌ها صورت گرفته است.

رحمتی درباره وضعیت تصافات جاده‌ای در فصل زمستان تصریح کرد: آمار تصادفات در نیمه دوم معمولا کاهش دارند و تلفات جاده‌ای در فصل تابستان بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به مساله کمبود اعتبار در رسیدگی به مسایل ایمنی جاده‌ای در فصل سرما گفت: درباره خط‌کشی جاده‌ها به دلیل عدم اعتبارات کافی هم در بخش استانی و هم سازمان مشکلاتی وجود دارد و تامین اعتبار در حوزه راه‌های غیرشریانی به عهده مسوولان استانی و از محل راه‌های شریانی بر عهده مسولان سازمانی است و انتظار ما از مسولان استانی و سازمانی‌مان این است که درباره تامین اعتبار از استان حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

بیش از ۹۰ درصد ماشین آلات برای عملیات زمستانی آماده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.