رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر مشهد گفت: اعتماد مسئولان به ضابطین فضای سبز، باعث کاهش تعداد پرونده‌های مرجوعی به این کمیسیون شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  محمد حاجیان شهری در همایش بازآموزی ضابطین قضایی فضای سبز گفت: پرونده‌هایی که به کمیسیون ارجاع داده می‌شود، درباره درختان معارض منازل، درختان معارض پروژه‌های عمرانی، درختان مانع دید تابلو‌های شهری، درختان آفت زده و یا خطرناک است که در باره آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

وی افزود: برخی قوانین دست و پا گیر باعث طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده‌ها می‌شود که ضابطین فضای سبز می‌توانند در این امر به مسئولان کمک لازم را برسانند.

وی با بیان اینکه دربرخی موارد نیاز است ضابطین گزارش‌های دقیق تری در مورد تخلفات ارائه دهند افزود: برای تسریع در انجام امور به مدیریتی یکپارچه نیاز داریم تا کمتر درگیر موازی کاری و اتلاف وقت در رسیدگی به پرونده‌ها شویم.

وی افزود: هم اکنون حدود یک میلیون خودرو در سطح شهر مشهد تردد دارند که هرکدام از آن‌ها به طور متوسط ۳۲۰۰ تن گاز‌های آلاینده تولید می‌کنند، از طرفی توان تسویه هر درخت حدود ۲۲ کیلوگرم است یعنی به ازای هر خودرو نیاز به ۱۴۳ درخت داریم تا دی اکسید کربن حاصله از خودرو‌ها تسویه شود در حالیکه مساحت فضای سبز مشهد بسیار کمتر از این رقم است.

حاجیان افزود: البته بیشتر مشکل از تعداد زیاد و بیشتر از ظرفیت خودروهاست که باید برای آن فکری شود.

وی اخذ مالیات سبز از پروژه‌های عمرانی بزرگ را یکی از طرح‌های کمیسیون عنوان کرد و افزود: امیدواریم این طرح شامل تمامی عرصه‌های بزرگ شهری شود.

انتهای پیام// م. م
 


برای ظرفیت زیاد خودرو‌ها باید فکری کرد

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.