سعود القحطانی، مشاور ولیعهد سعودی از تمام مناصبش برکنار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعود القحطانی، مشاور بن سلمان که به دنبال اذعان ریاض به قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی از سمت مشاوری دیوان سلطنتی برکنار شده بود از همه مناصب دیگر نیز برکنار شده است.

پس از اذعان دادستانی کل عربستان سعودی به کشته شدن جمال خاشقجی در کنسولگری سعودی،  پادشاه این کشور بیستم اکتبر در حکمی القحطانی را به همراه شماری از مقام‌ها و افسران دستگاه اطلاعات سعودی برکنار کرد.

پس از آن روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت مقام‌های سعودی سعود القحطانی را از همه مناصب دولتی خود برکنار کرده‌اند.

سعود القحطانی علاوه بر دو منصب «مشاور دیوان پادشاهی» و «ریاست شورای اداره امنیت سایبری در دیوان سلطنتی»، سمت‌های دیگری نیز داشته است از جمله: سرپرستی کل مرکز تحقیقات و امور رسانه‌ای دیوان سلطنتی و سرپرستی کمیته عالی فدراسیون‌های ورزش‌های رزمی و ریاست هیئت مدیره مرکز توسعه امنیت سایبری، ریاست هیئت مدیره مرکز فرماندهی و کنترل تحقیقات پیشرفته.

 القحطانی همچنین عضویت خود در هیئت مدیره «بیت ملک عبدالعزیز»، هیئت مدیره «مسک الخیریه» (سازمان به ظاهر خیریه وابسته به بن سلمان)، هیئت مدیره مدارس «مسک» و هیئت مدیره «هیئت پادشاهی استان العلا» را از لیست سمت‌های خود در حساب کاربری توئیترش پاک کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار