بهرامی گفت: با هدف پیوند هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت مسابقه طراحی و تحلیل مهندسی برگزار شد.

پیوند دادن دانشگاه و صنعت به کمک برگزاری مسابقات تخصصیبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین دوره مسابقات طراحی و تحلیل مهندسی به همت انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی مکانیک عصر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) برگزار شد.

محمد بهرامی، دبیر سومین دوره مسابقات طراحی و تحلیل مهندسی در حاشیه این مسابقات در گفت و گو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با بیان اینکه دو دوره قبلی مسابقات فقط شامل لیگ نرم‌افزارهای طراحی مهندسی بود گفت: در این دوره علاوه بر نرم‌افزارهای طراحی، نرم‌افزارهای تحلیل هم به مسابقه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: دوره اول مسابقات فقط شامل لیگ کتیا بوده و دوره دوم شامل 3 لیگ کتیا طراحی سطوح، کتیا مهندسی معکوس و سالیدورکس بود.

محورهای مسابقه تحلیل مهندسی

دبیر انجمن علمی مکانیک دانشگاه امیرکبیر با اشاره به زمان و نحوه برگزاری این مسابقات اظهار کرد: این دوره از مسابقات امروز ۳ آبان ماه 1397 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) در دو مرحله تئوری و عملی برگزار شد و شامل 7 لیگ سالیدورکس، کتیا مقدماتی، مهندسی معکوس و طراحی سطوح در بخش طراحی و انسیس، فلوئنت و کامسول در بخش تحلیل است.

بهرامی با بیان اینکه پیش از این مشابه برگزاری چنین مسابقاتی در جهان وجود نداشته است، اظهار کرد: به دلیل آنکه معمولا برای اجرا کردن پروژه‌ها در نرم‌افزارهای تحلیلی، مدت زمان زیادی باید منتظر ماند برگزاری مسابقات سخت است.

دبیر این مسابقات ادامه داد: به عنوان مثال اجرای پروژه در این نرم‌افزارها می‌تواند از یک هفته تا یک ماه نیز زمان بر باشد، بنابراین محک زدن افراد تحت مسابقه کار بسیار دشواری است.

وی اظهار کرد: با طراحی مناسب سوالات و پروژه و تمهیدات صورت گرفته امکان برگزاری چنین مسابقه‌ای برای نرم‌افزارهای تحلیل فراهم شده است.

دبیر این مسابقات یادآوری کرد: این مسابقه علاوه بر محک زدن افراد، اعطای جوایز نقدی و غیرنقدی و صدور گواهی‌نامه از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ افراد برتر را شناسایی کرده و این افراد می‌توانند با دو شرکت‌ همکاری داشته باشند؛ این مسابقه سبب پیوند هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار