گروهی از شهروندان انگلیسی با پوشیدن لباس سعودی‌ها و تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن، خواستار دستگیری عاملان قتل خاشُقجی و توقف فروش سلاح به ریاض شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از شهروندان انگلیسی عصر پنجشنبه با تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن خواستار دستگیری عاملان قتل جمال خاشُقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و توقف فروش سلاح به ریاض شدند.

تجمع‌کنندگان که برخی از آنها لباس سعودی‌ها را به تن کرده بودند، تصاویری از محمد بن سلمان و عادل الجبیر (ولیعهد و وزیر خارجه سعودی) را نیز به خود همراه آورده بودند که در زیر آنها نوشته شده بود: "قاتلان را دستگیر کنید!"

برخی از معترضان نیز برای یادآوری نحوه قتل خاشقجی، در حرکتی معنادار، ماکت "اره برقی" را به همراه خود به محل تجمع آورده بودند.

معترضان در حالی که تصاویر خاشقجی و دستان آغشته به خون ولیعهد سعودی را در دست داشتند، فریاد می‌زدند دست از حمایت قاتل‌ها بردارید و جنایتکاران را مجازات کنید. معترضان خشمگین همچنین جنایات رژیم سعودی در کشتار مردم بی‌دفاع یمن را محکوم کردند.

آن‌ها در ادامه با شعار "مرگ بر آل‌سعود" و "مرگ بر بن‌سلمان" از دولت انگلیس خواستند به مبارزه عملی با جنایات عربستان سعودی بپردازد و از حمایت تسلیحاتی و سیاسی این کشور دست بردارد. معترضان همچنین با شعار "لاپوشانی جنایات سعودی‌ها دیگر بس است" افشای حقایق قتل فجیع خاشقجی و مجازات همه عاملان و آمران این جنایت وحشتناک را خواستار شدند.

خاشقجی، 59 ساله، روز دوم اکتبر (10 مهرماه) برای دریافت مدارک مورد نیاز برای ثبت ازدواجش به کنسولگری عربستان در استانبول رفت اما دیگر هرگز از آن خارج نشد. عربستان سعودی پس از گذشت 18 روز از ناپدید شدن وی، اعتراف کرد که او در داخل کنسولگری کشته شده اما قتل او را به گردن عوامل خودسر انداخت.

مقامات ترکیه‌ای می‌گویند شواهدی در دست دارند که نشان می‌دهد او به شکلی وحشتناک در داخل ساختمان کنسولگری به قتل رسیده و جسد او با اره، قطعه قطعه شده است.

خاشقجی منتقد محمدبن‌سلمان بود و بارها در میزگردها یا روزنامه‌های مختلف از سیاست‌های ولیعهد سعودی بویژه در رابطه با جنگ یمن و تحریم قطر انتقاد کرده بود.

وی از چند سال پیش مقیم آمریکا شده بود و برای روزنامه واشنگتن‌پست مطلب می‌نوشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار