ترامپ: طرح تشدید تحریم‌ها علیه حزب الله را امضا کردم

رییس جمهور آمریکا طرحی را برای تشدید تحریم‌ها علیه جنبش حزب الله لبنان به امضا رساند.

ترامپ: طرح تشدید تحریم‌ها علیه حزب الله را امضا کردمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن تایمز، دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – به دلیل آنچه دست داشتن جنبش حزب الله لبنان در بمب گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکایی در بیروت در سال 1983 خواند، طرحی را برای تشدید تحریم ها علیه این جنبش امضا کرد.

بر این اساس، ترامپ مدعی شد: حمله به مقر تفنگداران آمریکایی توسط حزب الله لبنان، که از سوی ایران برای پیشبرد اهداف افراط گرایان تهران ایجاد شده بود، انجام شد. ما کارهای زیادی علیه ایران انجام خواهیم داد.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود طبق روال سخنرانی های پیشین تاکید کرد از زمان ریاست جمهوری وی رفتار ایران تغییر کرده است و تهران دیگر آن کشور پیشین که چشم به دریای مدیترانه داشت، نیست.

او در ادامه گفت: تحریم‌های ایران روز ۵ نوامبر به مرحله اجرا در خواهد آمد؛ هر تحریمی که در ابتدا وضع کرده بودیم و به سبب انعقاد توافق هسته‌ای لغو شده بود، بازخواهد گشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت تحریم‌های بیشتری را علیه تهران به منظور آنچه مقابله با ساخت کشنده‌ترین سلاح‌های جهان از سوی ایران خوانده، اعمال خواهد کرد. او در این‌باره گفت: این تحریم‌ها با تحریم‌های جدید همراه خواهد شد تا طیف بیشتری از رفتار‌های ایران را مورد ملاحظه قرار دهد.

شایان ذکر است، در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در بیروت در سال 1983، 18 سرباز، 220 تفنگدار دریایی آمریکا و 58 نظامی فرانسوی کشته شدند. علی رغم ادعاهای مقامات غربی مبنی بر دست داشتن حزب الله لبنان و ایران در این عملیات، هیچ مدرک معتبری برای اثبات این ادعا ارائه نشد.

انتهای پیام/

تحریم جدید ترامپ علیه حزب الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار