زائران پیاده روی اربعین حسینی به توصیه های بهداشتی توجه کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در تجمع انبوه، بیماری‌های قابل انتقال از آب و مواد غذایی ، سلامت افراد را تهدید می‌کنند و زائران پیاده روی اربعین بهتر است غذا را به صورت گرم و تازه به همراه لیمو ترش و یا آبلیمو مصرف کنند .

وی هشداد داد : زائران کربلا از استفاده هرگونه شربت، سالاد و سبزی‌های خام و مواد غذایی فساد پذیر مانند سالاد الویه، لبنیات غیر پاستوریزه، شیرخام، خامه و پنیر‌های محلی خودداری کنند.

همتی مهمترین نشانه‌های بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا را اسهال، تهوع، استفراغ و گرفتگی شکمی اعلام کرد و افزود: این علائم به طور متوسط ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از عفونت ظاهر شده و برای یک تا دو روز ادامه پیدا می‌کند.

وی افزود: جوشاندن کنسرو قبل از مصرف، استفاده از آب سالم بسته بندی شده، مصرف غذای سالم بهداشتی، رعایت بهداشت فردی و شست و شوی صحیح دست و پوست کندن میوه از دیگر توصیه‌های معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به زائران اربعین حسینی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به زائرانی که جزو گروه‌های در معرض ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی هستند توصیه کرد قبل از خروج از مرز، واکسن آنفلوانزای فصلی را از داروخانه‌های مجاز و با رعایت زنجیره سرما تهیه و تزریق کنند.

وی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی مثل آنفلوانزا توصیه کرد: باید هنگام سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با دستمال کاغذی پوشاند و دست‌ها را به طور مرتب با آب و صابون مایع شست و از در آغوش گرفتن، بوسیدن و دست دادن پرهیز کرد.

 همتی بیان کرد: به زائرانی که به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، فشار خون و یا بیماری قلبی مبتلا هستند، توصیه می‌شود قبل از عزیمت، به پزشک خود مراجعه کرده و ضمن معاینه با اجازه پزشک خود در این سفر حاضر شوند.
انتهای پیام/ر

توصیه های معاون بهداشت دانشگاه به زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار