امام جمعه مشهد گفت: اینکه آقایی بعد از ۵ سال بگوید من اختیار تغییر منشی خودم را در دولت نداشتم روراست حرف زدن با مردم نیست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: دیپلماسی مربوط به برقراری ارتباط هر مردم و هر کشور با دنیا است که از طرف دولت‌ها انجام می‌شود ودر دیپلماسی عمومی، ملت‌ها این ارتباط را برقرار می‌کنند.

وی افزود: دیپلماسی عمومی ایران در سوریه، یمن و عراق برقرار است و مظهر عمده این دیپلماسی در راهپیمایی اربعین است و در واقع این راهپیمایی به دیپلماسی اهل‌بیت (ع) تبدیل‌شده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد:دیپلماسی عمومی شیعه، دیپلماسی مبتنی بر محوریت عشق است و در این دیپلماسی کسی که رهبری فکری را در دست دارد، انقلاب اسلامی بوده و در نتیجه همه دم از نفرت از آمریکا، انزجار از استکبار و قدرت‌های کفر و الحاد جهانی می‌زنند و این محوریت به خاطر وابستگی مردم به انقلاب شکل گرفته است.

علم الهدی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری فرمودند: باید مسائل نظام شفاف باشد که این سخنان برای این است که اعتماد مردم را جلب و اعتمادشان به نظام را افزایش می‌دهد و آن‌ها به نظام و انقلاب وابسته می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد:مشکلات معیشتی و اقتصادی برای مردم وجود دارد، روراست با مردم در میان بگذارند. آقایی بعد از ۵ سال بگوید من اختیار تغییر منشی خودم را در دولت نداشتم، این روراست حرف زدن با مردم نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شما ۵سال است در این دولت نفر دوم، برنامه‌ریز و سیاست‌گذار هستید، اگر اختیار نداشتید، چرا ماندید؟ چه کسی مانع است؟ این‌قدر مردم را نادیده گرفتید که معتقدید جامعه باور می‌کنند آقایی بعد از ۵ سال که همه‌کاره دولت بوده، بگوید اختیار تغییر منشی ندارم.

وی گفت: این گرفتاری‌ها برای معیشت مردم را شما ایجاد کردید. گرانی‌ها هنوز مانده، بیایید شفاف به مردم بگویید مشکل کجاست. امروز در این کشور هرکس در هر مقام و شئونی در راه فاصله گرفتن مردم از نظام قدم بردارد، بزرگ‌ترین خائن به انقلاب است.

 

انتهای پیام/پ

خطبه های نماز جمعه مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.