موشکی فوق پیشرفته در آینده نه چندان دور ماهواره‌های فضایی را با استفاده از موتورهواپیمایی قدرتمند به فضا ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های شرکت ویرجین آتلانتیک هواپیمای فوق پیشرفته کاسمیک گرل (Cosmic Girl) را رونمایی کردند که می‌تواند موشک را لانچر وان (LauncherOne) به ارتفاع ۹ کیلومتری از سطح زمین برساند و به این ترتیب مسافران می‌توانند به فضای خارجی جو کره زمین برسند، موشک لانچر وان می‌تواند ۲۰ برابر سرعت صوت حرکت کند.


این موشک پیشرفته حدود ۲۵۸۰۰ کیلومتر وزن دارد که معادل وزن ۲۵ اتومبیل خانواده است، موشک می‌تواند به حمل چندین ماهواره کوچک به دور مدار کره زمین بپردازد؛ کارشناسان در نظر دارند از ماهواره‌ها برای امکان دسترسی آسان به اینترنت در مناطق مختلف کره زمین استفاده کنند.
موشک لانچروان به بدنه هواپیمای ویرجین آتلانتیک مشهور به (Cosmic Girl) متصل می‌شود و با استفاده از آن به ارتفاع ۹ کیلومتری از سطح زمین می‌رسد.
پس از رسیدن به ارتفاع مورد نظر، موشک از بدنه هواپیما جدا می‌شود و با استفاده از پیشران‌های مخصوص به فضای خارج از جو زمین راه می‌یابد؛ جایی که می‌تواند محموله‌های فضایی را به ایستگاه فضایی انتقال دهد یا ماهواره‌های فضایی کوچک را آماده رها سازی برای ورود به مدار ویژه خود کند.


افزون بر ایجاد بستر اینترنت، از ماهواره‌ها می‌تواند برای پیش بینی وضعیت آب و هوا شناسی و شناسایی وقوع توفان و سیل نیز استفاده کرد.
قراراست پرواز این موشک از فرودگاه کرنوال (Cornwall Airport) درسال ۲۰۲۱ انجام شود.

کارشناسان هدف از ساخت این موشک فضایی را کاهش هزینه‌های پرتاب موشک‌های فضایی اعلام کرده اند، هزینه هربار پرتاب موشک به فضا کمتر از ۱۰ میلیون دلار می‌شود.


کارشناسان از موتور‌های هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ برای حمل موشک فضایی لانچر وان به فضا استفاده خواهند کرد.

مشابه طرح شرکت ویرجین آتلانتیک به وسیله شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک درحال اجرا و طی کردن مرحله های آزمایشی است.

شرکت ویرجین آتلانتیک از گروه شرکت‌های ویرجین متعلق به کارآفرین انگلیسی سرریچارد برانسون است، یکی دیگر از شرکت‌های این گروه، ویرجین گالاکتیک است که شرکتی هوافضا برای ساخت فضاپیما حامل توریست فضانورد است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

ویرجین آتلانتیک از هواپیمای جدید خود رونمایی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار