نام نویسی زائران اربعین مازندرانی در سامانه سماح و صدور رادید تا ۷ آبان ماه ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، جعفری جانشین مدیر حج و زیارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گفت: بر اساس تفاهم ستاد مرکزی اربعین با سفارت جمهوری عراق، صدور روادید برای زائران اربعین مازندرانی تا دوشنبه هفت آبان ماه تمدید شد.

وی افزود: زائران با تسریع در روند نامنویسی در سامانه سماح یا با مراجعه به دفاتر زیارتی با تحویل گذرنامه‌های خود به کنسولگری عراق برای صدور روادید تا مدت زمان تعیین شده اقدام کنند.

جعفری گفت: ۵۱ هزار و ۱۵۹ مازندرانی تا ساعت ۱۴ امروز در سامانه سماح نامنویسی کردند و برای ۵۰ هزار و ۶۰۹ زائر اربعین روادید صادرشد.

جانشین مدیر حج و زیارت مازندران به زائران اربعین مازندرانی  توصیه کرد؛ با توجه به شرایط نامساعد جوی زائران گذرنامه، ویزا، لباس گرم، ماسک، دارو‌های مورد نیاز خود را به همراه داشته باشند.

وی  افزود: زائران اربعین حسینی به منظور آگاهی از ترافیک مسیر‌ها و هشدار‌های هواشناسی به اخبار لحظه به لحظه رادیو اربعین دسترسی داشته باشند.

جعفری  با بیان اینکه پارسال ۴۳ هزار مازندرانی در آیین پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند، گفت: پیش بینی می‌شود امسال نیز همین تعداد هم استانی به این سفر معنوی مشرف شوند.

سرهنگ حسن مفخمی شهرستانی جانشین فرمانده انتظامی مازندران نیز از اقدامات ویژه پلیس مازندران در ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی در استان مازندرن خبر داد و گفت: به همین منظور ۴۶ دفتر خدمات الکترونیکی پلیس در سراسر استان با افزایش ساعات خدمت تا ساعت ۵ بعد از ظهر، به مراجعه کنندگان و زوار حسینی (ع) خدمات می‌دهند.

جانشین فرمانده انتظامی  مازندران با شاره به اینکه صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی در کمتر از ۴۸ ساعت آماده و از طریق اداره پست تحویل آنان می‌شود، افزود: زائران گرامی باید توجه داشته باشند که اعتبار گذرنامه صادرشده برای آنان ۵ سال است و برای دریافت روادید باید گذرنامه آنان حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد

وی گفت: در صورت مفقودی گذرنامه، پس از اعلام متقاضی مراتب در کمیسون مطرح و بلافاصله دستور صدور گذرنامه جدید مشروط به مسافرت پیاده روی اربعین حسینی صادر خواهد شد.

محمدحسن اصغری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: یک موکب با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در مرز مهران، یک موکب در سه راه کوت عراق و ۸ موکب با ظرفیت ۳۷ هزار نفر نیز در مسیر راهپیمایی زائران کربلای معلی مسیر نجف – کربلا مستقر هستند.

وی افزود: موکب‌های مازندران مختص پذیرایی از زائران مازندرانی‌ها نیست و خدمات اسکان، تغذیه و درمان رایگان در اختیار همه زائران قرار می‌گیرد.

اصغری از اعزام ۱۰ تیم درمانی هشت نفره متشکل از پزشک، پرستار، ترزیقاتی، بهداشت و بخش درمانی ویژه بانوان خبر داد و گفت: این تیم درمانی به موکب‌های اطراف نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران افزود: ۱۰۵ دستگاه کامیون، اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) شامل موادغذایی، وسایل پخت وپز، حمام سیار، پتو و موکت و سایر اقلام مورد نیاز موکب‌های را بارگیری و به عراق ارسال شده است.
انتهای پیام/آ

صدور روادید اربعین در مازندران تا دوشنبه تمدید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.