سرپرست شبکه آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: علت مسمومیت اهالی روستای دریاس مهاباد، آلودگی میکروبی و باکتریایی آب 2 دهنه از چشمه های خارج از شبکه آبرسانی این روستا بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،سرپرست شبکه آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در جریان بررسی مشکل آب روستای دریاس مهاباد گفت: در این روستا در مجموع چهار دهنه چشمه و یک حلقه چاه وجود دارد که آب شبکه شرب آن از یک حلقه چاه و 2 دهنه چشمه تامین می شود که به صورت بهداشتی و با رعایت کامل ضوابط لازم کلرزنی شده و در شبکه آب این روستا تزریق می شود.

علیرضا رضوی افزود: متاسفانه برخی از ساکنان این روستا آب شرب مورد نیاز خود را از 2 دهنه چشمه دیگر که هیچگونه نظارتی بر سلامت آب آنها وجود ندارد و کاملا خام است، تامین می کرده اند.
رضوی اضافه کرد: نتایج آزمایش های مشترک این شرکت با دانشگاه علوم پزشکی مشخص کرد که منابع آب تامین کننده شبکه روستا شامل چاه و 2 دهنه چشمه کاملا سالم و عاری از هرگونه میکروب بوده ولی آب 2 دهنه چشمه دیگر که در تملک این شرکت نیست، دارای آلودگی های میکروبی و باکتریایی است و به هیچ عنوان قابل شرب نمی باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت سفید در این روستا حاکم شده، گفت: اکنون برای افزایش ضریب اطمینان از یک دستگاه کلرزن گازی نیز در این روستا استفاده می شود؛ ضمن اینکه 2 دستگاه تانکر نیز برای تامین آب شرب روستاییان در دریاس مستقر است.

انتهای پیام/ع

مسمومیت مردم روستای دریاس به دلیل آلودگی اّب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.