فرانس ۲۴ اعلام کرد ژایر بولسونارو، نامزد راستگرایان افراطی در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، برای جنگل‌های آمازون طرح‌هایی متضاد با توافقنامه آب و هوایی پاریس ارائه کرده است.

طرح‌های نامزد راست گرای افراطی برزیل با توافقنامه پاریس در تضاد استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، ژایر بولسونارو، نامزد راستگرایان افراطی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، برای جنگل‌های آمازون طرح‌هایی متضاد با مفاد توافقنامه آب و هوایی پاریس ارائه کرده است.

مبارزات انتخاباتی در برزیل به پایان رسید. بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته بولسونارو نامزد راستگرایان افراطی بخت اول پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور است.

نامزد راست گرای افراطی برای اطمینان دادن به جامعه بین المللی وارد عمل شد و تاکید کرد که اگر در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، برزیل در توافقنامه آب و هوایی پاریس باقی خواهد ماند.

گزارشگر این شبکه گفت، در صورت پیروزی جائیر بولسونارو در انتخابات ریاست جمهوری برزیل، این کشور با شرایطی در توافقنامه آب و هوایی پاریس باقی خواهد ماند.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان بولسونارو را پخش کرد.

وی گفت: «اگر بحث طرح ‹تریپل اِی› (ایجاد راهروی زیست محیطی از کوه‌های آند تا اقیانوس اطلس) و مسئله سرزمین‌های متعلق به بومیان در این توافقنامه مد نظر قرار نگیرد، من آن را امضا خواهم کرد.»

به گفته گزارشگر فرانس ۲۴، طرح تریپل اِی ایجاد منطقه‌ای وسیع برای محافظت از محیط زیست از کوه‌های آند تا اقیانوس اطلس را مد نظر دارد. این راهروی زیست محیطی چند ملیتی، از منطقه آمازون که ۶۰ درصد آن در برزیل واقع شده است، عبور می‌کند. این طرح هنوز رسمیت ندارد. اما نامزد راستگرایان افراطی برای جنگل‌های آمازون برنامه‌های دیگری دارد.

بولسونارو در مبارزات انتخاباتی از برنامه‌های خود برای ایجاد سد، بهره برداری از معادن و ایجاد بزرگراه در این منطقه پرده برداشت. اجرای این طرح‌ها ممکن است بومیان را به مهاجرت وادار کند. اظهارات بولسونارو نگرانی مدافعان محیط زیست و رقبای وی در انتخابات ریاست جمهوری را به دنبال داشته است.

فرانس ۲۴ بخشی از سخنان فرناندو حداد نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل را نیز پخش کرد.

وی گفت: «اگر بولسونارو انتخاب شود، پایان آمازون احتمالا آغاز خواهد شد. من شکی ندارم. وی به هیچ یک از تعهدات برزیل برای توسعه پایدار متعهد نخواهد ماند.»

گزارشگر فرانس ۲۴ ادامه داد، نامزد راست افراطی که از حمایت‌های گسترده لابی قدرتمند کشاورزی مواد غذایی برخوردار است، قصد ایجاد محدودیت در طرح‌های زیست محیطی را دارد. وی قصد حذف وزارت محیط زیست و ادغام آن با وزارت کشاورزی را در سر دارد. وی این وعده‌های پرمشاجره را قابل برگشت توصیف کرده است.

انتهای پیام/

نگرانی از طرح‌های زیست محیطی نامزد راست گرای افراطی در انتخابات برزیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار