یک شرکت خارجی برای سرمایه گذاری در استان چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ نماینده یک شرکت سرمایه گذار خارجی در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در پروژه‌های پتروشیمی بروجن، جاده سازی، راه آهن سراسری و سد سازی در استان اعلام کرد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: دولت جمهوری اسلامی به ۲ روش پرداخت تسهیلات برای اجرای پروژه‌های دولتی مانند راه آهن، سد سازی، شبکه آبیاری نوین و جاده ها، و اجرای پروژه‌های غیر دولتی از سوی بخش خصوصی مانند پتروشیمی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، از سرمایه گذاران خارجی حمایت می‌کند.

وی با بیان ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در زمینه بادام، محصولات دامپروری، چرم، گوشت، سیب زمینی و سایر محصولات باغی، زراعی و شیلات افزود: از سرمایه گذاری در این بخش‌ها حمایت می‌شود.

عباسی اضافه کرد: در مشارکت دولت و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف، واگذاری زمین دولتی ارزان قیمت و یا زمین ملی در روستاها، تأمین زیرساخت‌ها و تسهیلات از سوی دولت و سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به علاقه این شرکت سرمایه گذار خارجی برای مشارکت در اجرای طرح پتروشیمی بروجن اظهار داشت: پس از دریافت درخواست کتبی این سرمایه گذار، برای اخذ موافقت وزیر نفت اقدام می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی طرح پتروشیمی بروجن گفت: در صورت افزایش این میزان پیشرفت فیزیکی تا ۲۵ درصد، دولت برای آغاز عملیات اجرایی انتقال خط تأمین خوراک اقدام می‌کند.

عباسی تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای بخش‌های مختلف این استان، زیرساخت‌های لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین می‌نماید.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اجرای پروژه پتروشیمی بروجن مصوبه سال ۸۱ هیئت وزیران را دارد و با بهره برداری از آن، سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین تولید می‌شود.

خدیجه ربیعی اضافه کرد: پتروشیمی بروجن همچنین مجوز آب، زمین و خوراک مورد نیاز و مجوز‌های زیست محیطی لازم را دارد و فاقد هر گونه مشکلی در این زمینه است.

وی یادآور شد: خط انتقال خوراک مورد نیاز پتروشیمی بروجن به طول ۲۰۰ کیلومتر از گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد اجرایی می‌شود.

ربیعی ادامه داد: براساس برآورد‌های موجود، اجرای پروژه پتروشیمی بروجن حدود ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد.

نماینده شرکت سرمایه گذار خارجی نیز در این نشست گفت: این شرکت توان سرمایه گذاری برای پروژه‌های حوزه نفت و انرژی، راهسازی، اجرای راه آهن، سد سازی و تصفیه آب، از ۱۰۰ میلیون تا ۵۰ میلیارد یورو را دارد.

وی افزود: در صورت ضمانت دولت جمهوری اسلامی، این شرکت سرمایه گذاری بر اساس قوانین ایران و در راستای دستورالعمل‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی، اقدام به سرمایه گذاری می‌کند.

نماینده شرکت سرمایه گذار خارجی، از مسئولان چهارمحال و بختیاری خواست تا پروژه‌های دارای توجیه اقتصادی و برخوردار از مجوز‌های قانونی را برای بررسی، برنامه ریزی و تصمیم گیری لازم پیرامون نحوه و میزان سرمایه گذاری در اختیار این شرکت قرار دهند.

وی گفت: پروژه‌های حوزه نفت و انرژی، پتروشیمی، راهسازی و ساخت سد از اهمیت بالاتری برای سرمایه گذاری از سوی این شرکت برخوردارند.

انتهای پیام/ش

سرمایه گذاری برای توسعه چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار