دبیر مجمع سلامت مشهد گفت:مجمع سلامت هر شهر وظیفه اش رسیدگی به همه ابعاد مشکلات بهداشتی و سلامت آن شهر است.

وظیفه ما کنترل سلامت مشهد استامینی دبیر مجمع سلامت مشهد و ریاست مرکز بهداشت شماره ١ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد گفت: یک بعد از مسائل بهداشتی شهر‌ها بحث مشکلات اجتماعی است و یک بخش از این مشکلات را افراد بی خانمان، مصرف کنندگان مواد و خانم‌های تن فروش تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: توان اورگان‌های دولتی از جمله بهزیستی، نیروی انسانی، اکیپ‌هایی که برای حمایت میفرستند و همچنین بودجه‌ها محدود است بنابراین ما تصمیم گرفتیم از توان سازمان‌های مردم نهاد از جمله خیریه‌ها استفاده کنیم و در کنار ان از تک تک افراد جامعه، اشخاصی که بصورت انفرادی می‌آیند و در بحث سلامت به عنوان خیر وارد می‌شوند، چه از تخصصشان چه از وقتشان و چه از سرمایه شان در جهت حمایت و حل معضلات بهداشتی در مجمع سلامت استفاده و این مسائل را کنترل کنیم.

دبیر مجمع سلامت مشهد یکی از این مسائل را بحث افراد بی خانمان و مصرف کننده مواد عنوان کرد و گفت: برای مصرف کنندگان مواد نیز کار‌هایی مشترک با دانشگاه، بهزیستی و ریاست فرماندارانجام شده است و مسئله مهم این است که نباید فردی که اعتیاد دارد به اشتباه به عنوان مجرم در نظر گرفت بلکه بیمار است و به علت‌های مختلف به این سمت کشیده شده است و حالا باید کاری کنیم تا از وابستگی‌های مواد جدا شود که مراحل مختلفی دارد.

امینی افزود: مراکز ترک اعتیاد و مراکز DIC تحت پوشش دانشگاه یا مراکز بهداشت هستند، وظیفه‌مند اند که این فعالیت‌ها را انجام دهند تا فرد به سمت موادی که وابستگی کمتری دارد و بازه زمانی مصرف آن طولانی‌تر است بطور مثال یک بار در روز که به متادون می‌توان اشاره کرد، روی آورد.

وی با اشاره به خدمات این مراکز تصریح کرد: در این مراکز یک وعده غذایی، استحمام، لباس تمیز و اموزش‌های مختلف ارائه می‌شود و خود افراد نیز کمک می کنند تا بقیه مصرف کنندگان هم جذب شوند و آموزش ببینند و از اعتیاد رها شوند.

ریاست مرکز بهداشت ١ در رابطه با بحث خانم‌های تن فروش گفت: خانم‌های تن فروش در مراکزی بنام حمایت و کنترل زنان آسیب دیده نگهداری می‌شوند که دو عدد از این مراکز با مدیریت معاونت بهداشتی دانشگاه اداره می‌شود و بهزیستی هم مراکز مختلفی را در این زمینه پوشش می‌دهد.

امینی افزود: در این مراکز کلاس‌های اموزشی برگزار می‌شود، لباس‌های تمیز، وسایل بهداشتی برای جلوگیری از بیماری‌های منتقله از طریق جنسی به خانم‌ها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است، تا جایی که امکان دارد خانم‌های اسیب دیده مشکلی نداشته باشند و با اموزش‌هایی که می‌دهیم و برگزاری کارگاه‌های خاص، سعی کینم ان‌ها به سمت یافتن شغل و یادگیری حرفه پیش بروند تا برای امرا معاش تن فروشی نکنند.

ریاست مرکز بهداشت ١ گفت: تعداد این مراکز بر اساس امار‌هایی که سالانه از طریق وزراتخانه به دستمان می‌رسد با توجه به نیاز حتما افزایش پیدا می کند.
 
انتهای پیام//آ.ح
 

افزایش مراکز بهداشتی با توجه به نیازها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.